18
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجانغربی:

مهاجرت نزدیک به ۶۰ هزار فلامینگو به دریاچه ارومیه

  • کد خبر : 2934
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
مهاجرت نزدیک به ۶۰ هزار  فلامینگو به دریاچه ارومیه
رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی از مهاجرت نزدیک به ۶۰ هزار فلامینگو به دریاچه ارومیه طی سال گذشته خبرداد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، امید یوسفی افزود: سال گذشته بین ۵۰ تا ۶۰ هزار فلامینگو به دریاچه ارومیه مهاجرت کردند که امسال نیز پیش‌بینی می‌شود به علت بارندگی‌های مطلوب، میزان مهاجرت به همین میزان باشد.

وی گفت: فلامنیگوها تا آذرماه در دریاچه ارومیه حضور دارند و پس از آن به علت کمبود غذا و زمستان های سرد به مناطق گرمسیر جنوب کشور مهاجرت می‌کنند.

یوسفی با اشاره به آغازتخم‌گذاری فلامینگوها در مناطق اقماری و دریاچه ارومیه اظهار کرد: بازگشت فلامینگوها به دریاچه ارومیه از اواخر اسفند ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد که به تبع آن، تخم‌گذاری و آشیانه سازی آنان نیز تا پایان فصل بهار تداوم خواهد داشت.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان با اشاره به نحوه تعذیه این پرنده تصریح کرد: غذای این پرنده از آرتمیا و حشرات ریز موجود در آب دریاچه ارومیه است و فلامینگوها به علت آبکش‌بودن شکل منقارشان می‌توانند به راحتی از حشرات ریز موجود در آب تغذیه کنند.

وی گفت: تالاب‌های “سولدوز” و “حسنلو” در شهرستان نقده، “کانی‌برازان” در مهاباد و “پارک ملی دریاچه ارومیه” مهمترین زیستگاه فلامینگوها در استان به شمار می‌رود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.