15
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی:

احیای دریاچه ارومیه محقق می شود

  • کد خبر : 618
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
احیای دریاچه ارومیه محقق می شود
مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: دریاچه ارومیه بیش از ۴.۸ میلیارد مترمکعب آب دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، فرهاد سرخوش  با اشاره به آخرین وضعیت دریاچه ارومیه افزود: در حال حاضر دریاچه ارومیه ۴ میلیارد و ۸۷۰ میلیون مترمکعب آب دارد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۸۶۰ میلیون مترمکعب افزایش دارد.

وی تراز فعلی دریاچه را ۱۲۷۱.۷۸ متر اعلام کرد و گفت: وسعت دریاچه ارومیه هم اکنون ۳۱۴۸ متر مربع است.

سرخوش با بیان اینکه در راستای سیاست های احیای دریاچه ارومیه طی سال های گذشته موضوع زنجیره های ارزش محصولات کم آب بر در حوضه آبریز دریاچه ارومیه در دستور کار ستاد احیای دریاچه ارومیه قرار گرفته است، گفت: از محل اعتبارات طرح ملی نجات دریاچه ارومیه  پروژه های خوبی در زمینه زنجیره های ارزش محصولات کم آب بر به منظور احیای دریاچه ارومیه انجام شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در استان با بیان اینکه در قالب طرح ملّی گیاهان دارویی، نسبت به توسعه سطح زیر کشت گیاهان دارویی در استان اقدام شده است، افزود: آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جهت ایجاد بستری مناسب برای نهادینه شدن زنجیره های ارزش محصولات کم آب بر به منظور توسعه معیشت پایدار روستایی نیز در قالب محورهای مصوب و مطابق سیاست های احیای دریاچه ارومیه در استان انجام شده است.

سرخوش تصریح کرد: با حضور فعالان و متخصصان صاحب فکر و اندیشه زنجیره های ارزش محصولات کم آب بر در کل حوضه آبریز دریاچه ارومیه نهادینه شده و ضمن کمک رسانی به بهبود وضعیت اقتصادی حوضه، احیای دریاچه ارومیه نیز محقق می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=618

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.