24
انتقاد تند عضو شورای شهر تبریز از بی‌عدالتی موجود در شهرداری:

تفاوت ده برابری دستمزدها در شهرداری/ اعتراض به اولویت‌های آسفالت‌ریزی

  • کد خبر : 604
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
تفاوت ده برابری دستمزدها در شهرداری/ اعتراض به اولویت‌های آسفالت‌ریزی
عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز گفت: تفاوت دستمزد کارمند رسمی با غیررسمی در یک محل و با کار یکسان ده برابر است و همین موضوع باعث تبعیض و پایین آمدن راندمان کاری می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن فریدون بابایی‌اقدم در گفت‌وگو با آناج در خصوص وضعیت تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز اظهار داشت: این موضوع مجوزی است که برای کل شهرها و شهرداری‌ها گرفته شده تا استخدام نورچشمی‌ها و استخدام با لابی از بین برود.

وی با بیان اینکه باید مشخصات کارکنان ثبت می‌شد که این اتفاق افتاد، گفت: مشکلی که وجود دارد این است که در این تبدیل وضعیت‌ها شرط تحصیلات فوق دیپلم یا بالاتر ثبت شده که بسیاری از کارگران و به ویژه پاکبانان که حتی سابقه بالای ۲۰ سال دارند این شرایط را نداشتند.

▪️تبدیل وضعیت تعدادی از کارکنان شهرداری

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به گلایه کسانی که تحصیلاتشان زیر فوق دیپلم است، عنوان کرد: در مرحله اول تعدادی از کارکنان از جمله کارکنان آتش‌نشانی که شرایط لازم را داشتند تبدیل وضعیت شدند اما برای تبدیل وضعیت کسانی که تحصیلاتشان پایین‌تر است باید شهرداری از سازمان استخدامی کشور مجوز دریافت کند.

وی مشکل اصلی را تنوع قراردادها خواند و ابراز داشت: قبل از تبدیل وضعیت باید تنوع قراردادها را سامان بدهیم؛ در همین مجموعه شهرداری دو نفر که کار یکسانی انجام می‌دهند اما یکی نیروی رسمی و دیگری غیر رسمی است تفاوت حقوقشان ده برابر است و حتی نیروی غیر رسمی بیمه هم ندارد.

▪️تبعیض و تنوع قرارداد در شهراری تبریز

بابایی‌اقدم با اشاره به این تبعیض‌ها تاکید کرد: شهرداری مانند یک خانواده است و نمی‌شود به یک فرزند در روز یک وعده غذا داد و به دیگری ده وعده! اگر این تنوع قراردادها از بین برود و دریافتی‌ها شفاف شود، تعصب سازمانی بیشتر شده و راندمان کاری بالاتر می‌رود.

▪️آسفالت‌ریزی‌ها متناسب با اولویت نیست

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تبریز در خصوص مشکلات آسفالت‌ریزی توضیح داد: متاسفانه اخیرا در آسفالت‌ریزی مناطق گفته می‌شود که بر اساس اولویت بندی آسفالت‌ریزی انجام می‌شود در حالیکه چنین اولویت بندی وجود ندارد و این نوع آسفالت‌ریزی متناسب با نیاز شهر نیست.

وی با بیان اینکه سازمان عمران بر اساس مصوبات کمیسیون عمران آسفالت‌ریزی می‌کند، عنوان کرد: سازمان عمران عنوان می‌کند که آسفالت‌ریزی را براساس اولویتی که کمیسیون عمران مشخص کرده انجام می‌دهد درحالیکه مصوبات کمیسیون‌ها برای قانونی و الزامی شدن باید در صحن شورا تصویب شود و آسفالت‌ریزی‌های فعلی در برخی مناطق اصلا ضرورت ندارد.

▪️وضعیت بدِ ورودی شهر و آسفالت‌ریزی‌های غیرضروری

بابایی‌اقدم با اعتراض به اولویت‌بندی‌ها ناصحیح در آسفالت‌ریزی گفت: متاسفانه هرکس هرکجا را دوست دارد آسفالت‌ریزی می‌کند. در حالیکه ورودی شهر با مسیر خاکی و بدترین کیفیت به حال خود مانده مسیرهایی که ضرورت ندارند، آسفالت‌ریزی می‌شود چون مصوبه کمیسیون عمران است

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 4انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.