10
اعتراف دیرهنگام شهردار تبریز؛

تبریز با فقر فضای سبز مواجه است

  • کد خبر : 670
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
تبریز با فقر فضای سبز مواجه است
شهردار تبریز گفت: طبق استانداردها برای هر شهروند تبریزی باید شش اصله درخت وجود داشته باشد اما هم اکنون در تبریز در کل یک میلیون درخت وجود دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریز، ایرج شهین باهر که در قرنطینه خانگی به سر می‌برد، روز پنجشنبه در یک گفت وگوی اینترنتی با اعلام این مطلب افزود: کاشت یک میلیون درخت در فضاهای درون شهری طی سال ۹۹ در دستور کار قرار دارد که ۳۰۰ هزار اصله از این تعداد تا پایان اردیببهشت ماه کاشته می‌شود.

وی ادامه داد: طبق استانداردها برای هر شهروند تبریزی باید شش اصله درخت وجود داشته باشد که اگر برنامه‌های سالجاری محقق شود تعداد درختان تبریز به ۲ میلیون اصله درخت می‌رسد.

وی با اشاره به کیفیت نهال های کاشته شده، گفت: شهرداری تبریز برای تامین درختان و فضای سبز استاندارد، هزینه زیاد پرداخت کرده است تا در ازای آن نهال‌هایی خوب و مناسب خریداری شود. این نهال‌ها طی چند سال به بار نشسته و در اکسیژن‌دهی برای شهروندان ثمربخش خواهد بود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تغییر کاربری فضاهای سبز طی سال‌های گذشته، تصریح کرد: ما وارث شهری هستیم که زمانی به باغ شهر معروف بود ولی در اثر تغییر کاربری‌هایی که در گذشته رخ داده امروز با فقر فضای سبز مواجه‌ایم.

وی از تغییر کاربری به عنوان درآمدی بادآورده برای شهرداری‌ها نام برد و افزود: غافل از اینکه با این اقدام ریه‌های شهر به فروش رفته و امروز در مواجه با بیماری‌های تنفسی و حتی شیوع ویروس کرونا شاهد آسیب‌های این اقدام برای شهروندان هستیم. با توجه به اینکه تغییر کاربری و فروش فضاهای سبز سهل‌ترین و آسوده‌ترین راه برای کسب درآمد برای شهرداری ها به شمار می رود، در گذشته شاهد موارد متعددی از این اقدام بوده ایم.

شهین باهر، عدم تغییر کاربری حتی یک مترمربع از فضای سبز تبریز را دستاوردی بزرگ برای شورای پنجم دانست و گفت: به طور مثال سال گذشته پارک صفاری یا باغ شهر تبریز از مجتمع مسکونی به فضای سبز تبدیل شد.

وی با تاکید بر شفافیت و صراحت کلام در امر فضای سبز، گفت:  هر میزان هم آمار و رقم در خصوص فضای سبز شهری ارائه دهیم، در نهایت مردم با حضور در فضای مجازی بخوبی می‌توانند وضعیت فضای سبز شهر را ارزیابی کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.