9
مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز:

راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلوواتی در تبریز

  • کد خبر : 761
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۱۵ کیلوواتی در تبریز
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز گفت: نیروگاه برق ۱۵ کیلوواتی خورشیدی قابل اتصال به شبکه‌ برق در منطقه‌ شهرک صنعتی آخولای این شهرستان راه‌اندازی شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، عادل کاظمی اظهار کرد: مجوز بهره‌برداری از این نیروگاه در راستای حمایت از تولید انرژی‌های پاک صادر شد و این نیروگاه با ظرفیت ۱۵ کیلووات مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: نیروگاه مذکور از نوع خورشیدی متصل به شبکه است که به صورت کاربری دو منظوره، نیروگاه – پارکینگ در محوطه‌ یکی از صنایع مستقر در شهرک صنعتی آخولا در حوزه‌ خدماتی شرکت توزیع نیروی برق تبریز احداث و به شبکه وصل شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تبریز گفت: تامین مالی این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی و با مبلغی معادل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام و توسط پیمانکاران بومی استان، طراحی و اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: با احداث این نیروگاه تعداد کل نیروگاه‌های خورشیدی منصوبه در حوزه‌ جغرافیای شرکت توزیع نیروی برق تبریز به ۳۹ مورد و با ظرفیت کلی ۵۱۸ کیلووات رسید و این تعداد شامل نیروگاه‌های موضوع تامین ۲۰ درصد برق مصرفی ادارات و نهادهای مشمول از طریق انرژی‌های تجدی پذیر و همچنین نیروگاه‌های دارای قرارداد خرید تضمینی برق مختص مشترکین می‌باشد.

کاظمی ادامه داد: این شرکت در راستای حمایت از تولید انرژی‌های پاک و تجدیدپذیر، آماده‌ی انعقاد قرارداد خرید تضمینی بیست ساله با مشترکان دارای انشعاب برق است که متقاضی احداث نیروگاه‌های خورشیدی و بادی تا ۲ برابر ظرفیت قدرت انشعاب موجود خود می‌باشد.

وی در خصوص تاثیرات ایجاد این نیروگاه‌ها اظهار، کرد: ایجاد چنین نیروگاه‌هایی علاوه بر ایجاد یک منبع درآمد پایدار برای صاحبان آن، در مواقع پیک بار، یاری‌رسان شبکه برق نیز می‌باشد و ضریب اطمینان شبکه‌ برق را افزایش می‌دهد.

کاظمی افزود: کلیه‌ مشترکین برق تبریز، حتی مشترکان خانگی نیز می‌توانند در صورت داشتن امکانات و شرایط مناسب نسبت به اخذ مجوز ایجاد نیروگاه خورشیدی اقدام نمایند.

 این نیروگاه با سازه‌ تمام گالوانیزه، به صورت اتصال سه فاز بوده که صدور مجوزات و مبادله قرارداد همچنین نظارت بر کلیه‌ طراحی‌ها، مراحل اجرا و اتصال به شبکه‌ سراسری این سامانه توسط شرکت توزیع نیروی تبریز انجام یافته است.

۲۴ اسفند ماه پارسال نیز نیروگاه‌ خورشیدی ۹ کیلوواتی در امور برق شهرک «اندیشه» شرکت توزیع برق تبریز روز شنبه با حضور مسوولان و مدیران آن به بهره‌برداری رسید.

نیروگاه‌ خورشیدی امور برق اندیشه به ظرفیت ۹ کیلووات از نوع خورشیدی متصل به شبکه می‌باشد که بصورت کاربری ۲ منظوره نیروگاه و پارکینگ در محوطه‌ امور برق اندیشه در مدت زمان ۷ ماه با صرف بیش از ۲ میلیارد ریال طراحی و اجرا شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=761

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.