11

کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری اردبیل وارد کرده است

  • کد خبر : 703
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۹:۴۶
کرونا بیشترین آسیب را به بخش گردشگری اردبیل وارد کرده است
استاندار اردبیل گفت: بخش گردشگری در استان اردبیل که یکی از اولویت‌های توسعه‌ای است، بیشترین ضربه را از شیوع بیماری کرونا دیده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، اکبر بهنامجو در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی اردبیل اظهار کرد: ما سال جدید را با دغدغه و نگرانی شیوع کرونا شروع کردیم اما با تاکیدات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۹ به نام جهش تولید امیدواریم در یک فضای همدلی و همراهی مسئولان و مردم بتوانیم بر مشکلات و مونع فائق آئیم.

وی خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ما روزهای سختی را پشت سر گذاشتند و ما هوشمندانه حمایت از فعالان این بخش را با مصوبات دولت پیگیری می‌کنیم تا با بخشودگی جرایم و استمهال بدهی‌ها در بخش مالیاتی تامین اجتماعی و بانک‌ها زمینه مساعد حرکت روبه جلوی آنها مهیا شود.

استاندار اردبیل گفت: بالاترین آسیب را در این شرایط بخش گردشگری دیده که از بدو شیوع کرونا همراهی صمیمانه و داوطلبانه‌ای را با ما داشته است به طوری که با بسته شدن هتل‌ها و مراکز اقامتی، گردشگری و آبدرمانی‌ها ضرر و زیان بیشتری متوجه آنها شده است.

بهنامجو افزود: ما پیگیر رفع بخشی از این خسارت‌ها و همچنین جبران ضرر و زیان‌ها هستیم که با همکاری ستاد کرونا انتظار می‌رود به زودی فعالیت‌ مجموعه‌های گردشگری به زودی شروع شود.

استاندار اردبیل افزود: بسیاری از واحدهای تولیدی و مجموعه‌های فعال ما در این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دادند که قطعا در ادامه نیز ضرورت دارد فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین رعایت موازین بهداشتی مدنظر باشد.

بهنامجو گفت: ما در شرایط عادی نیستیم و همچنان باید مردم ما موازین بهداشتی را به دقت رعایت و تا حد امکان از خانه‌های خود بیرون نیایند تا در ماه‌های آینده بتوانیم بر این ویروس منحوس غلبه کرده و روند عادی را در رفت و آمدها و فعالیت‌ها شاهد باشیم.

وی ادامه داد: در این موقعیت حساس نباید با برخی غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها به عقب برگردیم و یا بخواهیم آسیب‌هایی که در گذشته متوجه ما بوده را دوباره تکرار کنیم که همچنان فعالیت برخی از مجموعه‌ها ممنوع است و ستاد ملی کرونا در این زمینه تصمیم‌گیری خواهد کرد.

استاندار اردبیل در مورد پرداخت مبلغ هنگفت سالانه از سوی مجموعه‌های آبدرمانی به شرکت آب منطقه‌ای استان اظهار کرد: نباید آبگرم‌ها دولتی بوده و به عنوان کالا مبادله شود بلکه ما در استان به زودی تصمیم خواهیم گرفت تا به تناسب درآمد شرکت آب منطقه‌ای اجاره بها را دریافت کرده و تا حد امکان در سه ماهه اول تخفیف و بخشودگی را در این زمینه اعمال کند.

بهنامجو در مورد چک‌های برگشتی نیز خاطرنشان کرد: این جای خوشحالی است که ۹۰ درصد صاحبان چک با توافقی که انجام داده‌اند نسبت به تاخیر و تعلل در پرداخت آن اقدام کرده‌اند و به نظر می‌رسد در ماه‌های آینده نیز با همراهی و همکاری صنوف مختلف و صاحبان سرمایه‌ها فرصت کار و تلاش مضاعف فراهم آید.

وی گفت: ما بالاتر از تعهدات کشوری نسبت به بازگشایی پاساژها اقدام کردیم و فعالیت آنها تا ساعت ۱۸ عصر ادامه دارد که در صورت ارزیابی پایان هفته تلاش می‌کنیم تا زمینه فعالیت بیشتر آنها را در ساعات دیگر فراهم کنیم.

استاندار اردبیل ادامه داد: در سال جهش تولید تلاشمان بر راه‌اندازی صنایع تبدیلی در حوزه صنایع باغی، زراعی و صیفی‌حات خواهد بود که در این زمینه در استان اردبیل هیچ محصول باغی و صیفی دیگر خراب نشده و از چرخه مصرف خارج نخواهد شد.

بهنامجو جهاد کشاورزی، صنعت و گردشگری را در تحقق شعار سال پیشرو و پیشتاز دانست و بیان کرد: امیدواریم با همکاری و مساعدت همه مدیران دستگاه‌های اجرایی در سال جهش تولید جهش صادرات و افزایش توان بخش‌های حمایتی را در این زمینه شاهد باشیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=703

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.