11
بررسی لایحه تغییر اساسنامه چهار سازمان شهرداری در شورا؛

ادغام یا استقلال، سرنوشت نهایی سازمان‌های شهرداری تبریز؟

  • کد خبر : 800
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
ادغام یا استقلال، سرنوشت نهایی سازمان‌های شهرداری تبریز؟
به گفته قائم مقام شهردار تبریز، ۴ سازمان شهرداری تبریز باید به صورت مستقل به کار خود ادامه دهند اما ۸ سازمان با ادغام، ادامه کار می‌دهند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، در جلسه امروز شورای شهر تبریز، لایحه شهرداری تبریز مبنی بر اساسنامه چهار سازمان که اساسنامه‌شان بر مبنای ماده ۵۴ قانون شهرداری‌ها تهیه شده، مورد بررسی اعضا قرار گرفت.

این سازمان‌ها که سازمان‌های مدیریت آرامستان‌ها، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، حمل و نقل ریلی، فرهنگی – اجتماعی و ورزشی را شامل می‌شدند، بایستی طبق نظر وزارت کشور ادغام شوند.

فریدون بابایی اقدم، عضو شورای اسلامی کلانشهر تبریز در این رابطه گفت: از آغاز شورای پنجم، کلی بحث در مورد تعیین تکلیف سازمان‌های شهرداری شده و اصلاح ساختار سازمان فناوری باید یک الگو باشد.

قائم مقام شهردار تبریز نیز با اشاره به اینکه اساسنامه‌های شهرداری با اعمال برخی تغییرات ناشی از ادغام‌ها و حذف برخی سازمان‌ها تصویب شده، گفت: تنها دو کلانشهر با تغییر این ساختارها و اساسنامه‌ها کار کرده‌اند.

رسول موسائی، با بیان اینکه شورای شهر تبریز مواد ۵۴ و ۸۴ قانون شهرداری ها را به تصویب رسانده و منکر شفاف سازی در سازمان‌های شهرداری نیستیم، اظهار داشت: در چند کلانشهر دیگر کشور هم، اصلاح اساسنامه سازمان‌ها موثر نبوده است.

وی ادامه داد: نظر شهرداری تبریز این بود که اگر سازمان‌هایی تشکیل شده بر اساس ماده ۸۴ بوده، گفت: برخی از سازمان‌ها می‌توانند در قالب ساختار شهرداری بیایند اما برخی سازمان‌ها وظایف جداگانه دارند.

موسایی افزود: چهار سازمان باید به صورت مستقل به کار خود ادامه دهند اما هشت سازمان با ادغام ادامه کار می‌دهند.

قائم مقام شهردار تبریز گفت: ساختار مدیریت بحران به صورت مستقل بوده و رئیس آن نیز شخص استاندار است و دلیلی بر وجود سازمان همنام وجود ندارد.

شهرام دبیری؛ رییس شورای اسلامی تبریز هم تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنم تغییرات اساسنامه سازمان‌ ها را طبق مصوبات شورا به وزارت کشور بفرستیم تا تعیین تکلیف شده و ساختار سازمان‌ها مشخص گردد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=800

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.