25
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آذربایجان‌شرقی پیک بیماری کرونا را پشت سر گذاشت

  • کد خبر : 931
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷
آذربایجان‌شرقی پیک بیماری کرونا را پشت سر گذاشت
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: پیک بیماری کرونا در آذربایجان شرقی پشت سر گذاشته شده و این ویروس در حال کنترل است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدحسین صومی، روند شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را کاهشی اعلام و اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود از روز ۳۱ فروردین سیر نزولی بیماری کووید ۱۹ در استان ثبت شده است به طوری که طی هفته جاری، ۲۵ درصد کاهش در افراد با علایم مثبت کرونا را داشتیم.

به گفته وی در بیمارستان های آذربایجان شرقی نیز همان روند نزولی وجود دارد و در حدود ۱۳ درصد کاهش مراجعه به مراکز درمانی و بیمارستان ها و ۱۲ درصد نیز کاهش در مرگ و میر بیماران مبتلا را شاهدیم.

صومی با بیان اینکه از روز ۱۴ اسفند ماه در آذربایجان شرقی شاهد افزایش تعداد مبتلایان کرونا بودیم، ادامه داد: شناسایی افراد مبتلا از طریق آزمایش در بیماران بستری شده در مراکز درمانی استان انجام می گرفت و افزایش در مبتلایان به بیماری کرونا را با شیب ملایمی شاهد بودیم که این روند تا ۲۲ فروردین ماه ادامه داشت و دلیل اصلی این افزایش آزمایشات سرپایی بود.

وی بیشترین تعداد مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته در کشور را متعلق به آذربایجان شرقی دانست و اضافه کرد: بر همین اساس آمارها نشان می دهد شیب افزایشی مبتلایان به کرونا در استان تا ۳۱ فروردین ماه ادامه داشت.

صومی دلایل عمده دیر رسیدن به پیک بیماری کرونا در آذربایجان شرقی را مربوط به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها از همان روز اول شیوع اعلام کرد که در این راستا تمهیدات خوبی نیز اتخاذ شد و آب و هوا نیز در روند این بیماری تاثیر داشت.

وی با اشاره به اینکه مردم در کل مراحل مقابله با ویروس کرونا همراهی خوبی با دانشگاه علوم پزشکی داشتند و ما از روند موجود راضی هستیم، گفت: اما با آغاز ماه مبارک رمضان و برخی مهمانی های مربوط به افطاری، ما نگران شیوع دوباره این ویروس هستیم که در روزهای آتی محدودیت هایی که داشتیم، شکسته شده که شاید مجبور باشیم تمهیدات جدیدی را در این زمینه انجام دهیم.

صومی اضافه کرد: اگر بهداشت فردی را رعایت کنیم و بهداشت محیط را نیز جدی بگیریم و به سلامت دیگران اهمیت قائل شویم و در رمضان همان طوری که امساک از خوردن و نوشیدن اصل دینی ماست، امساک در رفت و آمدها را هم داشته باشیم مطمئنا” در روزهای آتی باز شاهد کاهش روند بیماری در استان خواهیم بود.

وی مجموع کادر درمانی درگیر با ویروس کرونا در مراکز درمانی و بیمارستانی آذربایجان شرقی را ۳ هزار و ۴۶۵ نفر اعلام کرد که از تعداد، ۵۹۴ نفر پزشک، یکهزار و ۱۳۰ نفر مراقب سلامت و یکهزار و ۷۴۱ نفر را بهورزان تشکیل میدهند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مرکز آذربایجان شرقی افزود: در حوزه بهداشت محیط نیز تعداد ۲۹۰ نفر در بخش مقابله با ویروس کرونا در سطح استان فعالیت دارند.

صومی با بیان اینکه هم اکنون یکهزار و ۴۱ خانه بهداشت، ۲۷۰ مرکز بهداشت عادی، ۴۰ مرکز ۱۶ ساعته و ۲۴ مرکز ۲۴ ساعته در آذربایجان شرقی برای خدمات رسانی به مردم جهت شناسایی و تشخیص مبتلایان به کرونا فعالیت دارد، گفت: از مجموع مراکز ۱۶ ساعته، تعداد ۱۵ مرکز در شهرستان تبریز، ۴ مرکز در مرند، ۳ مرکز در شبستر، ۲ مرکز در هریس و ۲ مرکز در هشترود فعال بوده و در بقیه شهرستان ها هر کدام یک مرکز در ساعات تعیین شده خدمات رسانی می کنند.

وی تعداد مراکز ۲۴ ساعته در تبریز و میانه را هر کدام ۳ مورد، در آذرشهر، اسکو، جلفا، شبستر، مرند و هریس هر کدام ۲ مرکز، در شهرستان های اهر، خداآفرین، کلیبر، ملکان، ورزقان و مراغه را هر کدام یک مرکز  اعلام کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=931

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 5در انتظار بررسی : 3انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.