13
یک ماه از سقوط خودروی ال۹۰ به ارس و مفقود شدن کودک خداآفرینی گذشت؛

رودخانه ارس و حوادث ناگواری که همچنان شاهدیم!

  • کد خبر : 934
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۰
رودخانه ارس و حوادث ناگواری که همچنان شاهدیم!
یک ماه از حادثه سقوط خودروی ال۹۰ به رود ارس در مسیر سیه‌رود به خداآفرین گذشت، حادثه‌ای که یک فوتی و دو مصدوم برجای گذاشت و مفقودی کودک ۱.۵ ساله را در پی داشت.


به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از رسانه‌های محلی، از همان لحظات اولیه مردم بومی ساکن روستاهای حاشیه رود ارس برای کمک‌رسانی آستین بالا زدند و حتی در همان ساعات اول، فوتی حادثه را همین افراد بومی از رود ارس پیدا کرده و بیرون آوردند.

پس از آن نیروهای امدادی از جمعیت هلال احمر جلفا، خداآفرین، مرکز استان، آتش‌نشانی تبریز، امداد و نجات منطقه آزاد ارس، مرزبانی و… همه دست به کار شدند و اقدام به جستجوی کودک مغروق در ارس نمودند و البته اطلاعاتی نداریم که تا چه مدت این عملیات جستجو به طول انجامید و آیا ادامه دارد یا خیر.

دو روز پیش هم بخشداری‌های سه‌گانه خداآفرین از مردم روستاهای حاشیه رود ارس خواستند تا برای یافتن نشانه‌هایی از این کودک که آخرین بار لباس‌های همین عکس را بر تن داشت، تلاش کنند.

یکی از بهترین راهکارها برای بالا بردن امکان پیدا کردن جسد کودک، اقدام به کم کردن دبی خروجی سد ارس می‌باشد تا از حجم آب رودخانه کاسته شود و عملیات به راحتی انجام گیرد که امیدواریم مسوولین مربوطه به این پیشنهاد هم نظری بیندازند.

حال که با این حوادث کام مردم تلخ می‌شود و متاسفانه همه ساله شاهد سقوط خودرو به رود می‌شویم چرا تصمیمی برای حل این مشکل البته در بعضی نقاط و پیچ های خاص اتخاذ نمی‌شود.

خواسته مردم از مسوولین این است که در نوار مرزی در قسمت‌هایی که پیچ خطرناک وجود دارد و همچنین جاهایی که رود عمیق است اقدام به نصب گاردریل مقاوم و استاندارد شود تا شاهد تکرار این قبیل حوادث ناگوار نباشیم.



لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=934

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.