11
تولید موتورهای دیزلی استاندارد توسط کارگران تبریزی؛

افتتاح خط مونتاژ گیربکس خودروی سمند در تبریز

  • کد خبر : 958
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
افتتاح خط مونتاژ گیربکس خودروی سمند در تبریز
همزمان با روز جهانی کارگر و با حضور وزیر صمت، خط تولید موتورهای دیزلی ۴۵۷ با آلایندگی Euro ۴ و سری ۳۵۵ با آلایندگی Euro ۵-EEV با سیستم Commen Rall برای اولین بار در تبریز افتتاح گردید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علاوه بر افتتاح این خطوط تولید که در شرکت ایدم برگزار شد، از خط مونتاژ گیربکس خودروی سمند در شرکت چرخشگر نیز بهره‌ برداری به عمل آمد.

در مراسم افتتاحیه این رویداد صنعتی، وزیر صمت، مدیر عامل شرکت ایران خودرو، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار، رئیس سازمان صمت استان و تعدادی از کارگران، کارشناسان و متخصصان حوزه صنعت آذربایجان حضور داشتند.

.

ایران خودرو متعهد به تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به شهرداری تبریز شد

مدیرعامل شرکت ایران خودرو با اشاره به اینکه شعار سال گذشته در مجموعه ایران خودرو به همت کارگران محقق گردید گفت: اکنون به تولیدات جدیدی دست یافته ایم و در بحث خودروهای تجاری و سنگین، با توجه به تحریم ها مقرر شده که برخی چالش‌ها با حمایت وزارت صمت انجام گیرد.

فرشاد مقیمی ادامه داد: موتور دیزلی ۳۵۵ با استانداردهای بین المللی و با رعایت محیط زیست تولید می شود تا به تولید انبوه برسد، موتور ۴۵۷ نیز پس از ۸ سال وقفه با یک تفاوت که پوسته موتور در کشور ریخته می شود تولید می گردد و کشنده ۲۶c را نیز در یک ماه آینده طراحی و تولید خواهیم کرد.

وی افزود: بخشی از گیربکس صنعت خودرو نیز بر عهده شرکت چرخشگر است است که برای خودروی سمند در نظر گرفته شده است، گیربکس ۱۲ سرعته نیز در مرحله تست می باشد که طبق مصادیق جهش تولید در حوزه نوآوری و توجه به ساخت داخل در نظر گرفته شده است.

مقیمی، کاهش وابستگی‌ها از گیربکس و محور خودروها را نیز خبر خوشی دانست که در روز کارگر اعلام کرد و گفت: تولید ۱۲ هزار دستگاه خودروی سنگین را در دستور کار خود در ایران خودرو دیزل قرار داده و علاوه بر آن، تولید سه هزار دستگاه انواع ون و مینی بوس و خط تولید اتوبوس را هم با امضای یک تفاهمنامه مشترک برای تحویل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری تبریز در نظر گرفته ایم.

وی میزان تولید خودرو در سال گذشته و امسال را به ترتیب ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه و ۱۲ هزار دستگاه اعلام کرد و افزود: برای سال ۱۴۰۰ نیز تولید حدود ۲۳ هزار دستگاه خودرو در ایران خودرو پیش‌بینی شده است.

قطب سوم خودروسازی کشور در تبریز یک نیاز برای حوزه صنعت است

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم از وزیر صمت خواست که تبریز را که روزگاری شهر صنعتی ایران بود به جایگاه اصلی خود بازگرداند.

محمدرضا پورمحمدی افزود: حوزه صنعت استان از حال و روز خوبی برخوردار نیست و قطب سوم خودروسازی کشور در تبریز می تواند این وضعیت را مرتفع سازد.

مردم در سال گذشته ۶ میلیون تقاضای خرید خودرو کردند

وزیر صمت نیز از سهم بزرگ صنعت خودرو و قطعه‌سازی در اقتصاد ملی کشورمان سخن به میان آورد و گفت: صنعت خودروسازی به قدری مهم است که در آلمان از هر هفت شغل، یک مورد مربوط به صنعت خودروسازی است.

رضا رحمانی ادامه داد: امروزه مشکلات عدیده ای در این حوزه داریم اما در چند سال پیش که تولیدات ما افت کرده بود و روزانه بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دستگاه تولید می شد اکنون این رقم به همت تلاشگران ایران خودرو و سایر خودروسازها به بیش از ۴ هزار دستگاه خودرو رسیده است.

وی با ذکر این نکته که در سال گذشته نهضت خودروسازی داخلی را در دستور کار خود قرار دادیم افزود: سال گذشته بالغ بر ۶ میلیون تقاضای خرید خودرو در سطح کشور داشتیم که بدون توجه به دلایل آن، باید بر روی تیراژ خودرو ها متمرکز شده و این تعداد به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو برسد تا به کنترل بازار خودرو دست یابیم.

رحمانی اضافه کرد: تبریز یک قطب صنعتی است و حوزه خودروسازی کشور از تبریز انتظار دارد تا در حل مشکلات کمک حال شان باشد و در کل، ظرفیت خوبی در این شهر وجود دارد که از جمله آن به وجود تنها شهرک فناوری خودروی کشور اشاره نمود که ۸۷ درصد قطعات خودروی کشور از این شهر تامین می گردد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=958

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.