25
شورای شهر به پرونده بازداشت شهردار منطقه یک تبریز ورود کند!

پیگیری کرونایی شدن شهردار تبریز آری؛ پرداختن به بازداشت‌ها در بلدیه تبریز خیر!؟

  • کد خبر : 1038
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۸
پیگیری کرونایی شدن شهردار تبریز آری؛ پرداختن به بازداشت‌ها در بلدیه تبریز خیر!؟
شهردار که در اتفاقات پیش و پا افتاده بلافاصله واکنش نشان می‌داد و شخصا پیگیر موضوع می‌شد، در ماجرای بازداشت شهردار منطقه یک، سکوت کرده و منتظر سوال خبرنگاران مانده است! بدین ترتیب به نظر می‌رسد آقای شهردار چیزهایی از پرونده می‌داند اما نمی‌گوید!!

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از رسانه‌های محلی، چند روز قبل شهردار مهم‌ترین منطقه تبریز دقیقا در روزی که شهین باهر خود را از قرنطینه ناشی از کرونا خارج کرد بازداشت شد! بازداشت این مدیر ارشد شهرداری با اینکه در رسانه های ملی و بین المللی بازتاب گسترده‌ای داشت، با سکوت عجیب اعضای شورای شهر و شخص ایرج شهین باهر همراه شد.

جناب شهردار که باید بلافاصله در این خصوص واکنش نشان می‌داد و شخصا پیگیر موضوع می‌شد، سکوت کرده و منتظر سوال خبرنگاران ماند! و بدین ترتیب به نظر می‌رسد آقای شهردار چیزهایی از پرونده می‌داند اما نمی‌گوید!! شهردار جوان، پس از سپری شدن چند روز از دستگیری مدیرش بالاخره در پاسخ به سوال یک خبرنگار به این جمله بسنده کرد که منتظر کسب اطلاعات از مراحل بازپرسی شهردار منطقه یک هستیم! حال آیا واقعا شهردار چیزهایی می‌داند که نمی‌خواهد بگوید یا نه، حقایق در روزهای آینده مشخص خواهد شد و اینجاست که باید شورای شهر با قاطعیت به موضوع ورود کند.

اما در این برهه سکوت شورای شهر از تعلل شهردار نیز تعجب‌آورتر بوده است. وکلای ملت تاکنون به صورت رسمی از شهردار منتخب خود نپرسیده‌اند که چرا مدیر ارشدش بازداشت شده است! مهم‌ترین وظیفه شوراهای شهر، نظارت بر عملکرد شهردار است اما اکنون که گفته می‌شود دلیل بازداشت مدیر ارشد بلدیه مربوط به مسائل مالی بوده، می‌بایست در اولین جلسه شورا، اعضا به این مساله ورود کرده و جناب شهین باهر را وادار به پاسخگویی می‌کردند.

یکی از رسانه‌های محلی اخیرا با چند تن از اعضای شورای شهر مصاحبه کرده و پرسیده آیا نمایندگان ملت از علت بازداشت شهردار منطقه یک تبریز مطلع هستند یا نه؟ جالب است که همه اعضای شورای شهر از دلایل بازداشت این مدیر اعلام بی‌اطلاعی کرده‌اند.

 هرچند سخنگوی شورای شهر در جلسه علنی شورا خواستار پاسخگویی شهردار درباره این بازداشت شده اما سکوت دیگر اعضای شورا جای تاسف و تعجب دارد. این در حالیست که اعضای شورا باید از کوچکترین رویداد و اتفاقی در شهرداری مطلع بوده و تمامی مسائل توسط شهردار به آنها گزارش شود.

از سویی دیگر از #کمیسیون_تحقیق و نظارت شورا که در هر مسئله پیش پا افتاده‌ای ورود کرده و اقدام به صدور اطلاعیه و بیانیه می‌کند، انتظار می‌رود در مورد بازداشت‌های شهرداری منطقه یک ورود کرده و شهروندان را در جریان امورات شهرداری قرار دهند!!

از وکلای ملت در این نهاد مردمی انتظار می‌رود همانطور که پیگیر سلامتی جناب شهردار در دوران قرنطینه ناشی از کرونا بودند، به قضیه بازداشت‌ها در بلدیه تبریز نیز ورود کرده و به وظیفه اصلی خود عمل کنند که این نیز انتظاری بیش نیست.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1038

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 6انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.