9
نبود‌ نظارت بر بازار خودرو و پیشتازی قیمت بازار از قیمت کارخانه؛

قیمت واقعی پراید و تیبا چقدر است؟

  • کد خبر : 1131
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۵
قیمت واقعی پراید و تیبا چقدر است؟
یک نفر در این دولت و وزارتخانه صمت پاسخ دهد؛ مردم چرا باید پراید ۸۰ میلیونی و تیبای ۱۰۰ میلیونی بخرند و تازه با این قیمت‌ها هم کنار بیایند؟

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، رضا رحمانی؛ وزیر صمت دو روز قبل گفته بود: ستاد تنظیم بازار تصمیمی برای افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو نگرفته است، اما باید واقعیت را پذیرفت، از آنجایی که ارز مورد نیاز برای واردات برخی کالاها به نیمایی تبدیل شده است، گرانی دور از انتظار نیست.

دیروز اعلام شد؛ قیمت نهایی خودرو را بر اساس قیمت تمام شده به اضافه ۵ درصد سود محاسبه خواهند کرد. گرانترین بخش خودرو، پلتفرم شامل موتور، گیربکس و اکسل است که هم اکنون در اردیبهشت ۹۹، این مجموعه برای سایپا در خودروی پراید ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای خودروی تیبا ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه دارد.

اگر سایر هزینه‌ها شامل اتاق، سیستم برقی، فرمان، ترمز، چرخ‌ها و تزئینات و… را هم نهایتا دو برابر هزینه پلتفرم در نظر بگیریم برای پراید ۱۵ و برای تیبا ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اضافه شده و قیمت نهایی پراید ۲۲ میلیون و ۴۰۰ و قیمت نهایی تیبا ۲۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خواهد بود.

حال، فاصله نجومی این اعداد را با قیمت‌های بازار مقایسه کنید و یک نفر در این دولت پاسخ دهد که مردم چرا باید پراید ۸۰ میلیونی و تیبای ۱۰۰ میلیونی بخرند؟ و حالا با این قیمت‌ها هم کنار بیایند! یک جوان از کجا ۱۰۰ میلیون فقط برای خرید پراید جور کند؟!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.