11
نائب رئیس اتاق اصناف تبریز:

حذف چهار صفر از پول ملی به تنهایی راه نجات اقتصاد کشور نیست

  • کد خبر : 1109
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
حذف چهار صفر از پول ملی به تنهایی راه نجات اقتصاد کشور نیست
نائب رئیس اتاق اصناف تبریز گفت: عمده مشکل ما در اقتصاد کشور نبود تکنولوژی، اهمیت ندادن به آموزش، بالا بودن هزینه تولید، کمبود منابع انسانی متخصص و ... است؛ از این رو باید این عوامل از استاندارهای لازم برخوردار شود تا در کنار آن‌ها با حذف صفر از پول ملی شاهد جهش اقتصادی باشیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محمدعلی صدیقی در خصوص حذف چهار صفر از پول ملی، اظهار کرد: این موضوع توسط سایر کشورها اجرایی شده و برخی موفق و برخی ناموفق بودند؛ لذا نمی‌توان گفت حذف صفر از پول ملی صرفا منجر به افزایش ارزش آن شده و مشکلات اقتصادی کشور را رفع می‌کند.

وی بیان کرد: این اقدام تنها می‌تواند یکی از آیتم‌های اصلاح و رشد و توسعه اقتصاد کشور باشد؛ بنابراین باید تمامی آیتم‌ها را در کنار همدیگر قرار دهیم در غیر این صورت وضعیت موجود حفظ می‌شود.

عضو هئیت رئیسه اتاق اصناف ایران توضیح داد: اگر این موضوع به تنهایی اتفاق بیافتد، تنها مزیت آن کاهش حجم پول و مقدار حساب و کتاب‌ها خواهد بود؛ درحالی‌که هدف از حذف چهار صفر، رشد و شکوفایی اقتصاد و رونق تجارت خارجی است، بنابراین برای این‌که از این اقدام جواب مثبت بگیریم در گام اول باید مدیریت مناسبی داشته و سپس روابط سیاسی و دیپلماتیک به صورت مطلوب و استاندارد در جای خود قرار گیرد.

صدیقی عنوان کرد: این‌که برخی تاثیر آن را بر تورم می‌دانند، باید گفت در حوزه اقتصادی و تورم تاثیر چندانی ندارد ولی از لحاظ روانی در جامعه به سبب این‌که مراودات پولی تغییر می‌کند و مردم باید فضای پولی متفاوتی را تجربه کنند، تاثیر داشته و ممکن است نابسامانی ایجاد کند.

وی در پاسخ به این‌که آیا مردم به راحتی این موضوع رو می‌پذیرند، خاطرنشان کرد: تجربه چنین اقداماتی از جمله هدفمندی یارانه‌ها، عرضه بنزین با کارت سوخت و روی کار آمدن سیستم‌های هوشمند وجود دارد؛ بنابراین مردم به مرور زمان خود را با این موضوع تطبیق می‌دهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1109

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.