17
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

هشدار درباره آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران/ آماده باش به دستگاه‌های مسئول

  • کد خبر : 1245
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
هشدار درباره آتش‌سوزی جنگل‌های ارسباران/ آماده باش به دستگاه‌های مسئول
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش دمای هوا و احتمال آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، گفت: با توجه به اهمیت زیستگاه‌های طبیعی و جنگلی استان، لازم است دستگاه‌های مسئول برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در اثر افزایش دما یا خطای انسانی آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس، جواد رحمتی امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: جذب اعتبار مورد نیاز از دستگاه‌های ملی و تجهیز جنگل‌ها به سیستم مانیتورینگ، یکی از ضرورت‌های مهم در این زمینه است.

 وی با بیان اینکه در آتش سوزی سال گذشته جنگل های ارسباران، شاهد تاخیر در استفاده از امکاناتی نظیر بالگرد آب پاش به دلیل کمبود امکانات در کشور بودیم، ادامه داد: وجب به وجب جنگل ها و مراتع، اهمیت بسزایی در زندگی انسان ها و سایر موجودات طبیعت دارند و تمامی ما انسان ها موظف به مراقبت از این نعمات خداوند هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: آگاهی بخشی و فرهنگ سازی برای اقشار مختلف مردم نسبت به رعایت اصول ایمنی در جنگل ها و تفرجگاه ها نیز از جمله وظایف دستگاه های مسئول است که باید توجه بیشتری نسبت به این مهم داشت.

رحمتی اظهار داشت: مسئولیت مدیریت و فرماندهی بحران در شهرستان ها با فرمانداران است و سایر دستگاه های نظامی و امدادی نیز باید با هماهنگی فرمانداری نسبت به امدادرسانی و مقابله با حوادث، اقدام کنند.

وی خواستار مشارکت مردمی از طریق آموزش و سامان دهی شبکه ای نیروهای بومی و محله‌ای در شهرستان‌ها شد و گفت: این موضوع نیز می‌تواند نقش موثری در تسریع مدیریت حوادثی همچون آتش سوزی باشد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت ایمن‌سازی بازار تاریخی تبریز با استانداردهای بین‌المللی تأکید کرد و با اشاره به آتش سوزی سال گذشته در این بازار، گفت: ممانعت از فروش مواد اشتعال زا در بازار، یکی از جدی ترین مطالبات ماست که انتظار داریم مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین خواستار مطالعات تخصصی برای ایمن سازی، زیباسازی و حذف زواید بصری از  بازار تبریز و تامین اعتبار لازم توسط سازمان برنامه و بودجه و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان شد.

در این نشست که فرمانداران استان نیز به صورت ارتباط تصویری در آن حضور داشتند، تعدادی از مدیران کل استان به بیان گزارش عملکرد و نظرات خود نسبت به موضوعات مختلف پرداختند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1245

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.