8
امام جمعه تبریز:

سهام عدالت موجب توازن بین بازار پول و سرمایه می‌شود

  • کد خبر : 1248
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۵
سهام عدالت موجب توازن بین بازار پول و سرمایه می‌شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه آزادسازی سهام عدالت موجب برقراری توازن بین بازار پولی به خصوص بانک ها و بازار سرمایه و سهام می‌شود، گفت: آزادسازی این سهام موجب ترویج فرهنگ سهامداری جمعی و افزایش مهارت مردم در نگاهداشت اموال خود خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم در تبیین آثار و پیامدهای آزادسازی سهام عدالت، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت برگه‏ های سهام عدالت به حدود ۱۱میلیون تومان، آزاد سازی این سهام گشایش قابل توجهی در معیشت اقشار محروم به وجود خواهد آورد.

وی گفت: دستور رهبر انقلاب اسلامی به شرط رعایت شروط آن، دستاوردهای زیادی را به دنبال خواهد داشت؛ به عنوان مثال یک خانواده پنج نفره صاحب ۵۵میلیون تومان سرمایه خواهد بود.

حجت الاسلام آل هاشم افزود: عطش بازار سهام با تزریق حدود ۳۰۰هزار میلیارد تومان، تا حدود زیادی جبران شده و بازار بورس از عمق بیشتری برخوردار شده و از حبابی شدن آن تا حد زیادی جلوگیری خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: سهام عدالت در دست مردم یک بازار «مردم پایه» با حدود ۵۰ میلیون عضو برای اولین بار شکل می دهد و زیرساخت تحولات زیادی در این عرصه پدید می آورد.

وی همچنین در خصوص هدف آمریکا از تهیه پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحـاتی ایران، گفت: طبق قطعنامه ۲۳۳۱ در ۲۷مهرماه ۹۹، تحریم تسلیحاتی ایران پایان یافته و ما می‏ توانیم برای خرید یا صدور اسلحه اقدام کنیم، تصور این که ایران بتواند سلاح بفروشد یا سلاح های مورد نیاز خود به خصوص هواپیماهای جنگنده خرید کند، برای دشمن دیوانه ‏کننده است.

وی افزود: بر این اساس اکنون آمریکا دست به کار شده است تا با تهیه پیش نویس قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران و بردن آن به شورای امنیت، راه را بر ایران ببندد، اما راه بر آمریکا بسته است، چون او ۲ سال است از توافق برجام خارج شده است و این برای آمریکا منتفی است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: حتی اگر آمریکا موفق شود با فشار بر اروپا قطعنامه‏ ای را به شورای امنیت ببرد، این اقدام با وتوی روسیه و چین روبرو شده و خنثی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه ترامپ با این اقدامات ۲ هدف اصلی را دنبال می‏ کند، گفت: ترامپ با فضاسازی روانی علیه ایران می خواهد برای انتخابات آبان ماه آمریکا نمایش تبلیغاتی راه بیندازد تا حداقل نگذارد یک ماه قبل از انتخابات با رفع تحریم تسلیحاتی برگ برنده دیگری برای پیروزی ‏اش بسوزد.

امام جمعه تبریز افزود: آمریکا قصد دارد با این جنگ روانی، کشورهایی را که احتمالاً قصد معامله تسلیحاتی با ایران دارد، بترساند و آنان را از معامله با ایران منصرف سازد.

وی با تذکر اینکه نباید کسی ساده انگاری کند و به تصور این که اگر ترامپ برود امید بازگشت شرایط است، اظهار کرد: موضوع تحریم تسلیحاتی ایران از موارد مورد توافق ۲ حزب دموکرات و جمهوری خواه است بر این اساس حتی با پیروزی دموکرات ها، اوضاع فرقی نخواهد کرد.

حجت الاسلام آل هاشم در خصوص علت تحرکات اخیر داعش در عراق نیز گفت: داعش در ایام شیوع کرونا بیش از ۱۵۰عملیات ایذایی را در عراق سامان داده است، این تهاجم اگر چه از چهار نقطه انجام شد اما حمله به حشد، در اطراف سامرا با تجهیزات مدرن و پیشرفته و نیروهای جدید را می ‏توان سنگین ترین حملات داعش در سه سال گذشته دانست.

وی اضافه کرد: تهاجم به سامراء به خاطر قرار گرفتن بر سر راه ترانزیت سلاح و نیرو از شمال به جنوب عراق و نیز نزدیکی به بغداد و تلاش برای تصرف سامرا، حکایت از آن دارد که داعش می خواهد حتی بغداد را نیز ناامن سازد، چون تصرف سامرا عملیات ایذایی در بغداد و اطراف آن را تسهیل خواهد کرد.

وی گفت: حملات شدید انفجاری به تنگه راهبردی جرف الصخر نیز که گلوگاه تسلط بر بغداد است شاهدی دیگر بر این موضوع است، علاوه بر این که در شب های گذشته حملاتی در دیاله و جلولا، در ۴۰کیلومتری مرز ایران نیز به حشد انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در تبیین ریشه این تحرکات گفت: علت اصلی این تحرکات را باید در طراحی‏ های شیطانی آمریکا جستجو کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، گام اول آمریکا برای اضمحلال جبهه مقاومت در عراق را آشوب سازی در مناطق شیعی به بهانه مطالبات مردمی دانست و گفت: حملات مشکوک و پیاپی به حشدالشعبی برای عصبانی سازی حشد و وادار کردن آن به واکنشهای عجولانه یکی دیگر از این قدم ها است.

امام جمعه تبریز بازسازی و فعال سازی هسته‏ های داعش برای افزایش حملات ایذایی و متعدد در عراق را گام سوم آمریکا برای از بین بردن جبهه مقاومت در عراق عنوان کرد.

حجت الاسلام آل هاشم این اشتباه راهبردی آمریکا و حملات داعش را موجب انسجام بیشتر گروه های سیاسی و حمایت جدی‏ تر از حشد دانست و گفت: این بار نیز مزدوران آمریکایی داعش، طعم شکست های سنگین ‏تر را خواهند چشید چنانچه در روزهای اخیر با ضرب شصت محکم و قاطع حشدالشعبی مواجه شدند.

وی در خصوص اهداف آمریکا از بازگشت آشوب‏ ها به لبنان نیز گفت: پس از ۳۰ سال حاکمیت هواداران آمریکا این اولین بار بود که یک نخست وزیر مستقل بر پست صدارت لبنان تکیه زد، چیزی که یک شکست تاریخی برای استکبار و عوامل او محسوب می‏ شود.

وی اضافه کرد: در فاصله این سه ماه، حسان دیاب که مواضع نزدیک به حزب الله داشته و جزو رجال بی‏ حاشیه و خوشنام لبنان به شمار می‏ رفت، توانست آرامش را به لبنان برگرداند و در مقابله با کرونا عملکرد موفقی را از خود به جای بگذارد و همچنین به سراغ نظام مالی و اقتصادی لبنان برود و مطالبات مردم برای شفاف سازی و فسادستیزی را درخواست نماید.

نماینده ولی فقیه در استان، گام سوم حسان دیاب را خوشایند هواداران آمریکا در لبنان ندانست و گفت: به دلیل اینکه بانک مرکزی لبنان، همان نقطه کانونی فساد اقتصادی این کشور محسوب می‏ شود، به محض این که حسان دیاب بر روی بانک مرکزی دست گذاشت، سعد حریری سراسیمه از پاریس به بیروت آمد و آشوب های خیابانی در بیروت و چند شهر دیگر کلید خورد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1248

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.