10
فرماندار خداآفرین:

کمبود امکانات دغدغه اطفای حریق جنگل های ارسباران است

  • کد خبر : 1393
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
کمبود امکانات دغدغه اطفای حریق جنگل های ارسباران است
فرماندار خداآفرین با هشدار نسبت به وقوع آتش سوزی در جنگل های ارسباران بر ضرورت تجهیز شهرستان به امکانات پیشرفته اطفای حریق تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، علی امیری راد در جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان که با محوریت پیشگیری از آتش سوزی در مراتع و جنگلها برگزار شد؛ گفت: سیاستگذاری و اولویت اصلی مدیریت بحران شهرستان، پیشگیری از وقوع آتش سوزی به عنوان دغدغه اصلی در مراتع و جنگلها است .

وی گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت حضور به موقع و سریع نیرو در محل آتش سوزی، نیروهای تخصصی منابع طبیعی و محیط زیست باید نیروی واکنش سریع تشکیل دهند.

وی بابیان اینکه فرماندهی میدان عملیات در زمان آتش سوزی در مناطق حفاظت شده بامحیط  زیست و در مناطق غیر حفاظت شده با منابع طبیعی است، اعلام کرد: ۱۲ کانون پرخطر آتش سوزی در منطقه شناسایی و ۱۵نفر قرق بان به منظور پیشگیری از آتش سوزی و قطع اشجار انتخاب و به همین منظور تیم های اطفاء حریق و همیاران طبیعت سازماندهی شده است .

امیری راد استقرار نیرو و تجهیز ادوات اطفاء حریق در پاسگاههای محیط بان بویژه در کانونهای پرخطر آتش سوزی  از جمله پاسگاه کلاله را ضروری دانست و گفت: سیستم رادیویی و بی سیم مدیریت بحران جهت برقراری ارتباط در مواقع بحران و همچنین فعالسازی سامانه ۱۲۵ در سه ایستگاه شهرستان باید تقویت و مشکل آنتن دهی آن رفع شود .

فرماندار خداآفرین همچنین بر فعال بودن گشت های تلفیقی بویژه در فصل گرما و گردشگری تاکید کرد .

وی اظهار داشت: آموزش و استفاده از ظرفیت نیروهای بومی، دهیاران و همیاران منابع طبیعی و محیط زیست، برگزاری کلاسهای آموزشی و نصب تابلوها و بنرهای هشداردهنده به منظور پیشگیری از آتش سوزی ضروری است .

امیری راد گفت: با توجه به اینکه مهارآتش در مناطق جنگلی و مراتع یک امر تخصصی و نیازمند آموزش افراد می باشد، در این راستا مانور اطفاء حریق در روزهای آتی برگزار خواهدشد .

وی با تاکید بر اینکه نیروهای آتش نشانی شهرداری عاشقلو و منطقه آزاد ارس باید در آماده باش کامل باشند، گفت: دستگاهها و ادارات باید در امر پیشگیری و اطفاء حریق با هم همکاری و تعامل داشته و روسای ادارات در مواقع وقوع آتش سوزی در دسترس باشند .

امیری راد از تعیین محل ایجاد پد هلی کوپتر در بخش منجوان خبرداد و افزود: نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی همواره در شناسایی افراد خاطی در آتش سوزی آماده هستند.

بخش وسیعی از وسعت ۱۶۴ هزار هکتاری جنگلهای ارسباران بعنوان ذخیره گاه زیست کره در محدوه شهرستان خداافرین واقع است و همه ساله با گرم شدن هوا شاهد وقوع آتش سوزی در این منطقه هستیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.