12
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی:

۳۸ درصد ناوگان حمل‌ونقل باری آذربایجان‌شرقی فرسوده است

  • کد خبر : 1428
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
۳۸ درصد ناوگان حمل‌ونقل باری آذربایجان‌شرقی فرسوده است
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر ۳۸ درصد از ناوگان باری این مجموعه فرسوده بوده و نیاز به نوسازی دارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، اروجعلی علیزاده، مجموع ناوگان حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اعم از مسافری و باری را حدود ۲۵ هزار دستگاه اعلام کرد که بر اساس آخرین آمارها از این تعداد ۹ هزار و ۱۰۵ دستگاه بالای ۲۵ سال عمر دارند.

وی با اشاره به تصمیم سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برای نوسازی این ناوگان، افزود: در جهت نوسازی ناوگان باری کشور و استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی مندرج در قوانین احکام دائمی توسعه و به منظور تسریع در انجام روند نوسازی، از سوم خرداد امسال متقاضیان ورود خودروهای باری سنگین تا ۳ سال ساخت در آدرس اینترنتی بخش نوسازی و توسعه ناوگان می توانند ثبت‌ نام کند.

علیزاده اظهار داشت: این اطلاعیه جهت آگاهی و اطلاع‌رسانی به شرکت‌های تولید کننده داخلی خودروهای سنگین، شرکت‌های حمل‌ونقل توانمند دارای مجوز از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، شرکت‌های وارد کننده کامیون‌های سنگین دارای مجوز از وزارت صمت و مالکان حقیقی و حقوقی کامیون‌های فرسوده واجد شرایط و متقاضی واردات صادر شده است.

وی اضافه کرد: از جمله شرایط واردات کامیون های فوق، این است که بیش از سه سال از زمان ساخت آنها نگذشته باشد و از خدمات پس از فروش موضوع قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و آئین‌نامه اجرایی آن برخوردار باشند.

علیزاده ادامه داد: کامیون های وارداتی باید از نظر ایمنی، کیفیت و آلایندگی های محیط زیست با استانداردهای روز و اجباری که مورد تائید مراجع ذیربط است، انطباق داشته و دارای استاندارد e-mark نیز باشند.

وی به شرایط کامیون های اسقاطی نیز اشاره کرد و گفت: واردات هر یک دستگاه کامیون منوط به اسقاط حداقل یک دستگاه کامیون که از زمان ساخت آن بیش از ۲۵ سال گذشته باشد و ظرفیت آن نیز می‌تواند حداکثر ۳ تن کمتر از ظرفیت کامیون وارداتی باشد.

علیزاده افزود: کامیون مورد اسقاط باید فعال در بخش حمل‌ و نقل عمومی و دارای معاینه فنی معتبر در زمان اسقاط باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1428

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.