14
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز:

۱۹۸ هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌شرقی رفع تصرف شد

  • کد خبر : 1563
  • ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
۱۹۸ هکتار از اراضی ملی آذربایجان‌شرقی رفع تصرف شد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز از رفع تصرف ۱۹۸ هکتار از زمینهای ملی استان از دست سودجویان زمین خوار از اول امسال خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محبوب علیلو گفت: دستگاه قضایی استان عزم جدی و راسخ برای صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی دارد و با هرگونه تغییر کاربری، ورود به بستر رودخانه‌ها، ساخت‌ وسازهای غیرمجاز خارج از حریم شهرها برخورد قانونی خواهد کرد.

وی با اشاره به مالکیت دولت بر حریم رودخانه‌ها افزود: در صورت مشاهده ساخت و ساز غیرمجاز در اماکن یاد شده، شرکت آب منطقه‌ای و مدیریت منابع آب، برابر مقرارت موظف به اخذ دستور قضایی و تخریب مستقلات و رفع تصرف است.

علیلو در مورد میزان آزادسازی و بازگشایی صورت گرفته در استان گفت: از اول امسال ۲۷ کیلومتر از بستر و حریم رودخانه‌های آذربایجان‌شرقی که مورد تعرض افراد سودجو قرار گرفته بود بازگشایی شده است.

دادستان تبریز ادامه داد: با توجه به اقلیم و شرایط آب و هوایی به وجود آمده، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت غیراصولی از سفره‌های زیرزمینی و حتی سطحی نیازمند توجه هم شهروندان و هم مسئولان است.

وی اعلام کرد: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و امور آب شهرستان‌ها، حفر چاه‌های غیرمجاز و برداشت اضافه و خارج از ظرفیت چاه‌های موجود مورد رصد قرار گرفته و در صورت مشاهده هرگونه تخلفی به انسداد چاه‌های غیرمجاز و جلوگیری از برداشت‌های خارج از حد مجاز اقدام شده و پرونده قضایی برای متخلفان تشکیل می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.