16
سرابی اقدم:

موزه مشاغل را حتما در تبریز راه اندازی می‌کنم

  • کد خبر : 1602
  • ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰
موزه مشاغل را حتما در تبریز راه اندازی می‌کنم
موسس موزه مشاغل تبریز گفت: منتظر صدور مجوز موزه مشاغل هستم و پس از صدور مجوز، حتما این موزه را در تبریز راه اندازی خواهم کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، رضا سرابی اقدم در خصوص آخرین تصمیماتش پس از برچیده شدن موزه مشاغل تبریز اظهار کرد: مجوز مجموعه‌داری مربوط به مشاغل را دارم و برای کسب مجوز ایجاد موزه مشاغل نیز اقدام کرده‌ام.

وی با اشاره به همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی بیان کرد: مدیران کل سابق و کنونی میراث فرهنگی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نهایت همکاری را با من کردند.

وی در خصوص دعوت شهرداری اصفهان برای برپایی موزه مشاغل در این شهر گفت: این پیشنهاد قبلا هم شده بود و دوباره آن را مطرح کردند و نامه‌اش نیز همین روزها می‌رسد، اما من این کار را نمی‌کنم.

وی با رد ادعای قایم مقام شهردار تبریز مبنی بر اینکه «سرابی اقدم قصد انتقال اقلام موزه مشاغل را داشت»، گفت: من چنین قصدی نداشتم، بارها به شهرداری نامه نوشتم و گفتم که اقلام در حال خراب شدن هستند و آن‌ها را خریداری کنید.

سرابی اقدم گفت: دریغ از نصب یک تابلو که راه موزه مشاغل را نشان دهد، حتی یک مراسم هم در موزه مشاغل برگزار نکردند و یک بار هم که خودم اقدام به برپایی مراسمی در آنجا کردم، مهمانان به دلیل نبود امکانات مناسب و کولر به شدت گرمشان بود.

وی بیان کرد: موزه‌ای در آذربایجان شرقی پیدا نمی‌شود که رد پای سرابی در آنجا نباشد.

وی در ادامه با انتقاد از اظهارات قایم مقام شهردار تبریز مبنی بر احیای مجدد موزه مشاغل تبریز گفت: خواهش می‌کنم سعی نداشته باشید موزه مشاغل را به نام خودتان مصادره کنید، این موزه نتیجه ۴۰ سال تلاش و ایده پردازی من است.

سرابی اقدم افزود: اگر شهرداری قصد راه اندازی مجدد موزه را دارد، با هر عنوانی غیر از موزه مشاغل اقدام به این کار کند، اینکه شهرداری پس از این همه تلاش، من را بیرون کرده و خودش اقدام به راه اندازی این موزه کند، از طریق مراجع قضایی قابل پیگیری است.

وی افزود: با دعوت از اتحادیه کفاشان، زرگران، آجیل فروشان و شهروندان برای اهدای آثارشان نمی‌توان موزه مشاغل ایجاد کرد، بهتر است نام این مجموعه را نمایشگاه بگذارند تا آبرویشان هم حفظ شود.

وی در واکنش به ادعای طلب قیمتی پنج برابر قیمت واقعی به ازای فروش اقلام موزه مشاغل به شهرداری، گفت: اقلام موزه سه سال قبل توسط کارشناسان میراث فرهنگی و به درخواست شهرداری قیمت گذاری شده است، اگر نسبت به این موضوع اعتراض داشتند، چرا همان موقع اعتراض نکردند.

سرابی اقدم افزود: اکنون، یکی از کارمندان شهرداری قیمت گذاری را انجام داده است و شاید درستش این باشد که بگوییم شهرداری، اقلام را پنج برابر ارزان‌تر از قیمت واقعی از من می‌خواهد.

وی در ادامه با انتقاد از تخصیص زمان کم برای مصاحبه‌اش در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی گفت: صدا و سیما هم به این موضوع ورود کرد، اما زمان اختصاص داده شده برای شهردار منطقه هشت و قایم مقام شهردار تبریز، بیشتر از زمانی بود که من داشتم، آیا این عادلانه است؟.

وی گفت: اگر رسانه‌ها ورود می‌کنند، عادلانه رفتار کنند، یک طرف ماجرا من و طرف دیگرش، شهرداری است، اگر من نتوانم حرف‌هایم را به رسانه‌های خودمان بگویم، چکار باید کنم، آیا حرف‌هایم را به رسانه‌های خارجی بگویم؟.

موسس موزه مشاغل تبریز در ادامه در واکنش به اینکه ایجاد موزه جزو وظایف شهرداری نیست، گفت: اگر چنین ادعایی درست باشد، چرا خانه علی موسیو و خانه نیکدل را به موزه تبدیل کردید؟

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.