8
یادداشت/

پیشنهادی برای تضعیف شوراهای شهر!

  • کد خبر : 1748
  • ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۶
پیشنهادی برای تضعیف شوراهای شهر!
اگر در شورا و شهرداری هر شهری فسادی دیده می‌شود باید با مفسد برخورد و قوانین و اختیارات فسادآفرین را از بین برد وگرنه سلب اختیارات شورای شهر، گرهی از مشکلات باز نخواهد کرد.

تبریزمن – مهدی حافظ زاده: جناب آقای دکتر علیرضا بیگی نماینده محترم مجلس شورای اسلامی در خصوص پرونده فساد احتمالی شورا و شهرداری تبریز پیشنهاد داده شهرداران با رای مستقیم مردم انتخاب شوند‌.

به نظر و باور این نماینده ملت ریشه اصلی فساد در نهاد بزرگی همچون شهرداری به انتخاب شهرداران توسط شوراها برمی‌گردد که اگر عکس این شود شاهد فساد در مجموعه شهرداری‌ها نخواهیم بود.

.

.

این پیشنهاد آقای بیگی، پیش از این توسط برخی دیگر از سیاسیون مطرح و با استقبال عمومی همراه نشده بود. ضمن اینکه قطع یقین اگر قدرت انتخاب شهردار از شوراها گرفته شود این نهاد مردمی تضعیف شده و شهردار در مقابل شوراها پاسخگو نخواهد بود. اگر در شورا و شهرداری هر شهری فسادی دیده می‌شود باید با مفسد برخورد و قوانین و اختیارات فسادآفرین را از بین برد.

جناب بیگی فرض کنند یک زمانی شخص رئیس مجلس به اتهام فساد مالی دستگیر شود و پیشنهاد شود به این علت حق انتخاب رئیس مجلس از نمایندگان گرفته شود، آیا در این صورت به خود حق نمی‌دهند به مخالفت با چنین طرحی قیام کرده و بگویند هدف تضعیف قوه مقننه است؟!

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=1748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.