13
مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان‌شرقی:

کمبود واکسن تب برفکی در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد

  • کد خبر : 2040
  • ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
کمبود واکسن تب برفکی در آذربایجان‌شرقی وجود ندارد
مدیرکل اداره دامپزشکی آذربایجان‌شرقی گفت: واکسن مورد نیاز بیماری تب برفکی به مقدار لازم در استان تامین شده و هیچ کمبودی نداریم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، امیرحسین بهداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: البته دامداران باید با گروه های واکسیناسیون بیماری تب برفکی در استان همکاری کنند.

وی با بیان اینکه طرح واکسیناسیون ضد بیماری تب برفکی در آذربایجان شرقی آغاز شده، گفت: تاکنون در اجرای این طرح بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین واکسینه شده که بیش از ۱۰۰هزار راس آن دام سنگین است.

بهداد افزود: با توجه به تداوم این طرح پیش بینی می شود تعداد دام های واکسینه شده در اجرای طرح واکسیناسیون ضد بیماری تب برفکی در آذربایجان شرقی به بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار راس برسد.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تدابیر اتخاذ شده، این بیماری تحت کنترل بوده و تاکنون مشکل خاصی در خصوص این بیماری وجود ندارد و تنها در چند منطقه استان شیوع آن گزارش شده که این موضوع در سال های گذشته نیز وجود داشته است.

بهداد همچنین اظهار کرد: سطح پایین همکاری دامداران و روستائیان با گروه های واکسیناسیون دامپزشکی، نگران کننده است و احتمال شیوع مجدد این بیماری و خسارت های اقتصادی برای دامداران استان وجود دارد که باید دامداران در خصوص همکاری با گروه های واکسیناسیون دامپزشکی اهتمام جدی داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2040

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.