13

نخستین سایبر پارک کشور در تبریز ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 2131
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
نخستین سایبر پارک کشور در تبریز ایجاد می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: نخستین سایبر پارک کشور، به منظور ایجاد همزمان زیرساخت مناسب، خدمات پشتیبانی، زیرساخت‌های تحلیل و جریان دیتا و ارتباطات با کیفیت بالا برای تعامل با شرکت‌های تجاری، دانش‌بنیان و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در تبریز ایجاد می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، علی جهانگیری، در سومین جلسه گروه کاری اقتصاد دیجیتال، انتخاب مکان فیزیکی مناسب را یکی از عوامل موفقیت طرح تاسیس سایبرپارک برشمرد و گفت: منطقه ویژه اقتصادی سهلان، با توجه به نزدیکی آن به شهر تبریز و همچنین فرودگاه تبریز، یکی از گزینه‌های مناسب برای ایجاد این مرکز است.

وی با اشاره به اینکه با تاسیس سایبرپارک می‌توان در آینده تبدیل آن به منطقه ویژه اقتصادی را دنبال نمود، افزود: با توجه به وجود مجوزهای موجود برای منطقه ویژه علم و فناوری در استان، ظرفیت مناسبی از این نظر در منطقه وجود دارد.

جهانگیری اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عنوان مسئول پیگیری تحقق هر چه سریع‌تر زمینه‌های شروع عملیات راه‌اندازی سایبرپارک پیشنهاد کرد که مورد تصویب اعضای گروه کاری اقتصاد دیجیتال قرار گرفت.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان شرقی با اشاره به قرار گرفتن مرکز داده استان در زمره مراکز داده اقماری و همچنین راه‌اندازی کریدور اقتصاد دیجیتال در استان، گفت: این مراکز به عنوان مکمل پارک علم و فناوری و همچنین مراکز رشد فناوری بوده و موجبات شکوفایی هر چه بیشتر این حوزه را فراهم می کند.

محمد فرزاد با ارائه گزارشی از اجرای مصوبات جلسه قبل، تعداد پروژه‌های در حال اجرای دستگاه‌ها در حوزه اقتصاد فاوا را ۵۴ پروژه عنوان و اظهار کرد: تحقق این پروژه ها در برنامه زمان‌بندی اعلام شده حرکت قابل توجهی در نیل به اهداف این گروه کاری است.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرکت های مختلف مرتبط با حوزه فاوا، گفت: اطلاع‌رسانی مناسب به ویژه از طریق رسانه ملی موجب جذب بیشتر منابع در استان می شود.ارائه تسهیلات در روستاها برای خرید گوشی همراه

فرزاد همچنین از اعطای تسهیلات برای خرید گوشی‌های تلفن همراه داخلی در روستاهای محروم با هدف حمایت از تولید ملی و تکمیل طرح مدارس هوشمند خبر داد.

نماینده شرکت توسعه مهندسی ایرانیان هم به ارایه طرح این شرکت برای تاسیس سایبرپارک در تبریز با هدف توسعه بازار مهندسی در کشور پرداخت و عنوان کرد: این طرح با هدف ایجاد مجموعه‌ای با امکانات و قابلیت‌های ایجاد ارزش افزوده در حوزه فاوا و تکمیل فعالیت‌های تولید دانش و تحقیقات در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.

در پایان جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اهدای لوح تقدیر به محمد پوربزرک، مدیر کل پست استان، از عملکرد اداره کل پست استان در کسب رتبه نخست در کشور از نظر شاخص کیفیت در سال ۹۸ قدردانی کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.