8
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی:

هیچ مدیری حق دریافت وجه اجباری از اولیا دانش‌آموزان را ندارد

  • کد خبر : 2125
  • ۰۳ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
هیچ مدیری حق دریافت وجه اجباری از اولیا دانش‌آموزان را ندارد
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی گفت: در هر مقطع زمانی چه صدور کارنامه و چه ثبت‌نام هیچ مدیری حق دریافت اجباری را ندارد و این را باید در نظر گرفت که دریافت کمک مردمی با اختیار خود اولیا منع قانونی ندارد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از فارس، جعفر پاشایی در جلسه شورای معاونان اداره‌کل آموزش و پرورش استان بر اهمیت پروژه مهر تاکید و اظهار داشت: چهار کارگروه برای پروژه مهر پیش‌بینی شده، تجارب غنی و هماهنگی مسئولان در سطوح اداره‌کل باعث شده بازگشایی مدرسه با کمترین نارسایی اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اظهار امیدواری به اینکه امسال نیز پروژه مهر به شایستگی اجرا می‌شود، تصریح کرد: دوستان مسئول کارگروه‌ها موضوع را به لحاظ مهم بودن پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه مصوبات جلسات ستاد پروژه مهر قابل اجرا برای تمام بخش‌ها است، گفت: هماهنگی در این کار برای ۸ هزار مدرسه و بیش از ۳۴ هزار کلاس درسی با به‌کارگیری تمام ظرفیت‌های درون و برون سازمانی مثل شهرداری، شورای شهر و دهیاری لازم است.

پاشایی یادآور شد: بازگشایی امسال از چند وجه متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است که یک مورد بازگشایی از ۱۵ شهریور می‌باشد که بحث آمادگی برای بازگشایی مهم است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان در بخش دیگر سخنان خود با تبریک میلاد حضرت معصومه (ع) و آغاز هفته قوه قضائیه، گفت: در هشت سال گذشته نوع نگاه همکاران قضایی حمایتی و فرهنگی بوده است و امید است، فصل جدید آغاز در این قوه بابی برای ایجاد امید و اعتماد در آحاد ملت باشد.

وی متذکر شد: بعد از پروژه مهر مهم‌ترین مطلب عدم اخذ وجه اجباری از اولیا است و در هر مقطع زمانی چه صدور کارنامه و چه  ثبت‌نام هیچ مدیری حق دریافت اجباری را ندارد و این را باید در نظر گرفت که دریافت کمک مردمی با اختیار خود اولیا منع قانونی ندارد.

پاشایی ادامه داد: در مدارس غیردولتی با رویکرد حمایتی و تقویتی، این مراکز موظف به دریافت شهریه طبق مصوبه شورا هستند و دریافت و پرداخت شفاف نیاز است.

وی افزود: ۱۵۱ هزار دانش‌آموز در غیردولتی هستند و در شرایط حاضر عدم مدیریت باعث کاهش دانش‌آموزان این مدارس خواهد شد، چراکه باعث سرریز دانش‌آموزان به مراکز دولتی می‌شود و سیستم دچار مشکل خواهد شد.

مسوول دستگاه تعلیم و تربیت استان در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به شبکه شاد، ابراز داشت: هیچ‌‌گونه تجربه‌ای برای آموزش مجازی وجود ندارد و اقدامات در این راستا قابل پیاده کردن در اول مهر نیست و تقویت این موضوع با گفتمان عمومی به‌صورت جدی حل شود.

پاشایی، استفاده از ظرفیت خیران مدرسه‌ساز را تاکید و افزود: در جلسات شورا این مهم در اولویت باشد که مطالبه وزارت است.

وی گفت: برای یکم مهر بحث نیروی انسانی دچار چالش است و سازماندهی و ساماندهی نیروی انسانی مهم‌ترین موضوع است

به تاکید مدیرکل آموزش و پرورش استان مراقبت‌های لازم در خصوص مسائل بهداشتی در زمان ثبت‌نام به جهت حساسیت زیاد اولیا ضروری است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2125

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.