9
استاندار آذربایجان‌غربی:

اماکن پر تردد در آذربایجان‌غربی تا ۲ هفته تعطیل شد

  • کد خبر : 2169
  • ۰۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
اماکن پر تردد در آذربایجان‌غربی تا ۲ هفته تعطیل شد
استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تعطیلی ۲ هفته‌ای جدید در برخی اماکت پرتردد و پرتجمع در این استان گفت: فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی باید به اجرای آن نظارت جدی داشته باشند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدمهدی شهریاری  در چهل و ششمین ستاد استانی مقابله و مدیریت بیماری کرونا با اشاره به تصمیم اتخاذ شده در خصوص کنترل شیوع کرونا افزود: فعالیت اماکن آموزشی شامل مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های زبان و فنی و حرفه‌ای، کتابخانه‌ها و آزمون‌های حضوری، اماکن مذهبی نظیر مساجد و مصلاها، فعالیت‌های فرهنگی و ورزش‌های پربرخورد، مهدهای کودک و خانه‌های بازی، مراکز تفریحی نظیر باغ وحش، قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها از فردا با نظارت فرمانداران در سراسر استان محدود خواهد بود.

وی ادامه داد: برگزاری هرگونه تجمع فرهنگی نظیر همایش‌ها، کنسرت‌ها، نمایشگاه‌ها و مراسم عروسی، تولد و مجالس ترحیم در اماکن عمومی و خصوصی به ویژه در خانه باغ‌ها به هر عنوان ممنوع است.

استاندار آذربایجان‌غربی در مورد کاهش ساعات کاری و محدود کردن فعالیت ادارات نیز گفت: منتظر ابلاغ دستورالعمل از تهران هستیم با این حال توصیه می‌کنیم در تمامی ادارات افراد آسیب‌پذیر شامل افراد با بیماری‌های خاص، مادران با نوزاد خردسال و افراد مسن به صورت دورکاری وظایف خود را انجام دهند.

شهریاری با بیان اینکه تردد افراد بدون ماسک در تمامی بانک‌ها، ادارات و اماکن سرپوشیده ممنوع است، گفت: تردد ارباب رجوع باید به گونه‌ای مدیریت شود که از تراکم افراد در این مکان‌ها خودداری شود.

وی با بیان اینکه عده‌ای در جامعه نسبت به مساله کرونا بی‌تفاوت شده‌اند، افزود: مردم از همان ابتدا مسایل پیشگیرانه در جلوگیری از شیوع کرونا را به خوبی رعایت کردند اما با گدشت زمان برخی  از رعایت محدودیت ها خسته شدند.

وی در ادامه  گفت: در شرایط کنونی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی الزامی است و تبلیغات می‌تواند سهم بسیاری در آگاهی مردم نسبت به رعایت موارد بهداشتی داشته باشد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به نقش مدیران در رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: مدیران و مسئولان باید در سازمان‌های تحت نظارت خود، در کنترل محدودیت ها و رعایت دستورالعمل ها جدی باشند زیرا اگر مسئولان بی‌تفاوت باشند، مردم نیز کمتر به رعایت این نکات اهمیت می‌دهند.

شهریاری افزود: مردم و مسوولان استانی با همراهی یکدیگر و با جدیت در رعایت کامل  دستورالعمل های بهداشتی می‌توانند کرونا را مهار کنند.

تاکنون نزدیک به ۲۱۰ هزار نفر در کشور به بیماری کرونا مبتلا شده و حدود ۸۰ درصد از آنان بهبود یافته اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2169

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.