10
تلاش فعالان کارگری تنظیف تبریز به ثمر نشست؛

تبدیل وضعیت و سختی و زیان آوری پاکبانان تبریز مسجل شد

  • کد خبر : 2208
  • ۰۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۳
تبدیل وضعیت و سختی و زیان آوری پاکبانان تبریز مسجل شد
تلاش چند ساله مجمع نمایندگان کارگری تنظیف شهرداری تبریز، فراکسیون کارگری و تعدادی از اعضای شورای شهر در خصوص پیگیری مشکلات صنفی و دستیابی به حق و حقوق این قشر زحمتکش بالاخره به نتیجه رسید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، پس از مدت‌های مدید، طرح “پرداخت حق سختی وزیان آوری پاکبانان شهرداری تبریز” توسط شورای شهر تصویب شد تا وضعیت صنفی این قشر زحمتکش هدفمند گشته و گلایه مندی آنها به اتمام برسد.

بدین ترتیب، پاکبانان زحمتکش تبریز پس از تحمل سالهای پر از التهاب و نگرانی و نیز سوءاستفاده برخی مسئولان، اشخاص و جریان ها درخصوص تبدیل وضعیت کارگران، به یکی از خواسته های اصلی خود که همانا دریافت حق سختی و زیان آوری شغل پاکبانی است دست یافتند.

به گفته نماینده کارگران تنظیف شهرداری تبریز، کارگران تنظیف شهر تبریز با ۲۰ سال سابقه کار در شغل پاکبانی با احتساب ۳۰ سال خدمت و با تائید سازمان مدیریت پسماند و اداره کار به بازنشستگی نائل خواهند گشت.

غلامعلی صفری گفت: تبریز اولین شهری است که پاکبانان شرکتی آن می توانند از حق سختی و زیان آوری شغل خود بهره مند شوند و با به دست آوردن این حق مسلم، باز هم در رده اول کشوری خودنمایی می کنند!

کریم صادق زاده – سخنگوی شورای شهر تبریز – نیز در این باره اظهار کرد: پس از بحث و بررسی و ارائه نظرات موافق و مخالف، این لایحه به تصویب اعضا رسید که طی آن به شهرداری اجازه داده می‌شود تعهدات قانونی لازم جهت برخورداری کارگران تنظیف مشمول مزایای ۴ درصد کارهای سخت و زیان آور را فراهم نماید.

شایان ذکر است از سال ۹۸ تنها حق ۴ درصد سختی و زیان آوری به حساب پاکبانان واریز می گردید و تکلیف بازنشستگی حدود ۳۰ نفر از پاکبانان در هاله ای از ابهام قرار داشت و حتی با اظهارنظرهای واهی برخی ها، همواره جایگاه پاکبانان خدشه دار می شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2208

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.