8
نیم نگاهی بر جلسه شماره ۱۸۹ شورای پنجم شهر تبریز؛

خط ۵ پیشکش! تمام بودجه را به خط یک مترو اختصاص دهید

  • کد خبر : 2236
  • ۰۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
خط ۵ پیشکش! تمام بودجه را به خط یک مترو اختصاص دهید
یکصد و هشتاد و نهمین جلسه رسمی شورای پنجم شهر تبریز - در غیاب رئیس و نائب رئیس شورا - به ریاست سعید نیکوخصلت [دبیر شورا] و با حضور اعضا و شهردار تبریز در عمارت تاریخی ساعت آغاز گردید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، استارت جلسه در حالی زده شد که شهرام دبیری رئیس و سونیا اندیش نائب رئیس شورا حضور نداشتند، لذا پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید و اجرای سرود ملی، دقایقی وقفه پیش آمد و وقتی خبری از ورود شهرام دبیری نشد پس از بی نظمی زمزمه حاضرین و برخی اعضا، نیکوخصلت به آغاز جلسه پرداخت.

جالب اینکه دبیری – رئیس شورای شهر تبریز – نیز دو، سه دقیقه بعد از آن وارد تالار شورا شده و نجوای حاضرین و بی نظمی موجود به اتمام رسید.

خط یک متروی تبریز باید تا پایان شورای پنجم به پایان رسد

عبدالله تقی پور پس از اظهارات مولوی با اشاره به اینکه برای نخستین بار خط ۵ در شورا مطرح می‌شود گفت: اما سوال این است که اعتبار این خط از کجا تامین خواهد شد؟

وی با ذکر این نکته که خط یک مترو را باید تا پایان شورای پنجم به پایان رسانیم افزود: بحث های کارسناسی مترو باید در شورا انجام شود  زیرا در خط دو با مشکل مواجه هستیم.

برای متروی تبریز با مجلس جدید نیز هماهنگی‌ صورت گیرد

فریدون بابایی اقدم نیز گفت: از کل ۱۲۰۰ میلیارد تومان بودجه مورد نیاز برای تکمیل خط یک متروی تبریز، تعهد دولت برای سال ۹۹ تنها ۳۴ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه سازمان مترو در تمام حوزه‌ها از حفاری تا ساخت زحمات فراوانی می‌کشد افزود: هرچند شنیده می‌شود خط ۲ قطار شهری تبریز تا بیمارستان امیرالمؤمنین رسیده اما سرعت کار پایین است.

بابایی اقدم تاکید کرد: اقدامات خوبی در دوره گذشته مجلس در خصوص متروی تبریز صورت گرفت و پیشنهاد می‌کنم که با مجلس جدید نیز هماهنگی‌هایی لازم صورت گیرد.

فرج قلی زاده نیز گزارش سازمان مترو را گزارش بسیار غصه داری دانست و گفت: هر چه بودجه داریم باید صرف خط یک نماییم تا با مشکل مواجه نشده و اصل ایمن سازی را انجام دهیم.

او افزود: خواهش می کنم خط ۵ را برای نسل های دیگر نگه دارند و تمام بودجه را به خط یک اختصاص دهیم.

قلی زاده با ذکر این نکته که ظاهرا می‌خواهند خط پنج مترو را به پیمانکار میدان آذربایجان بدهند [با کنایه] اضافه کرد: این پیمانکار در پروژه میدان آذربایجان خوب عمل کرده و قرار است به عنوان تشویق پروژه خط ۵ را به او بدهند!!

.

.

هر چه ما می دویم مترو با سرعت زیاد از ما دور می شود!

شهردار تبریز نیز در این لحظه گفت: به دلیل تورم هایی که هر روز اتفاق می افتد هزینه ها قابل پیش بینی نبوده و هر چه ما می دویم مترو با سرعت زیاد از ما دور می شود!

ایرج شهین باهر با اظهار خوشبینی از اتمام خط یک مترو تا پایان سال ۱۴۰۰ افزود: اما باید توجه داشت منابع و بودجه ای که برای هر خط مترو اختصاص پیدا می کند را نمی توان صرف خط یک کرد

تکلیف میلیاردها هزینه معلوم نیست اما حسابرسی ها تایید می شود!

در بخشی از جلسه، گزارش حسابرسی سال ۹۶ سازمان پایانه‌های مسافربری و سازمان عمران شهرداری به شورای شهر تبریز ارائه گردید.

فرج محمد قلیزاده با بیان اینکه حساب های یک شرکت چه زمانی برای شما نامطلوب می شود که حسابرسی را رد می کنید گفت: وقتی تکلیف میلیاردها هزینه معلوم نیست، چگونه حسابرسی ها تایید می شود؟!

‌عبدالله تقی پور نیز با اشاره به اینکه حسابرسی ها هنگامی سازنده و مفید است که از سال پیش عملیاتی شوند اضافه کرد: دخالت امر شورا در حسابرسی ها چقدر می تواند موثر باشد و چه میزان از آن می تواند عملیاتی شوند.

وقتی نوبت کارگران می شود موضوع مغایر با قوانین بانک مرکزی است!

محمد حسین اسوتچی دیگر عضو شورا نیز با بیان اینکه در حسابرسی ها حتما عدالت رعایت شود افزود: در شورای چهارم روزی که برای اعضای شورا و مدیران شهرداری ۵۰ میلیون وام با سود ۴ درصد از سوی بانک شهر داده شد بنا بود که وام دو میلیونی هم به کارگران داده شود.

وی اضافه کرد: اما روزی که قرار بود به کارگران این وام داده شود گفتند این موضوع مغایر با قوانین بانک مرکزی است.

اسوتچی اظهار کرد: اگر حسابرسی ها هم اینگونه باشند باید توضیحات مفصلی در این راستا داده شود.

وی از سهل انکاری تماسهای سامانه ۱۳۷ برای گزارش تخلفات ساخت و ساز خبر داد و افزود: نبود پل کرکج باعث نگرانی ساکنین آن منطقه شده است، لذا بودجه این پل آمده و امسال این پل باید ساخته شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2236

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.