10
امام جمعه تبریز:

نیازمند آرایش جنگی در بخش اقتصادی هستیم

  • کد خبر : 2376
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹
نیازمند آرایش جنگی در بخش اقتصادی هستیم
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر در جنگ اقتصادی هستیم اما خودمان هنوز آن را آن چنان باور نکرده ایم، گفت: برای حل مشکلات نیازمند آرایش جنگی در بخش اقتصادی و صنعتی هستیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در دیدار فعالان بخش صنعت و اقتصاد استان به مناسبت روز صنعت و معدن گفت: مشکلات و مسائل مشترکی که اصناف و تولیدکنندگان کشور دارند بسیار زیاد است به عنوان مثال نقشه راه واحد در صنعت کشور برای تعیین اولویت های لازم وجود ندارد و یک سری قوانین و مقررات متعدد متعارض وجود دارد که مقابل تولید و صنعت ایستاده است.

وی با تاکید بر هدایت نقدینگی ها به سمت صنعت افزود: بسیاری از مشکلات گمرکی داریم که باید حل شود و تمامی سازمانها باید برای اخذ مجوز در امر تولید هماهنگی های لازم را انجام دهند ضمن آنکه مشکل تامین مواد اولیه هم باید رفع شود.

امام جمعه تبریز افزود: مشکلات متعدد مقررات مالیاتی و نحوه اجرای آن برای اهالی صنعت تحمیل شده است که این مشکلات هم باید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مطالبات مقام معظم رهبری، ارتباط صنعت با دانشگاههاست و در صورتی که این اتفاق بیفتد، برای رونق بخشیدن به صنعت کشور می تواند بسیار کمک کند که نمونه بارز آن تولید موشک دفاعی است که در راستای همین ارتباط با دانشگاه به دست آمده است.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: مشکلات مربوط به اعطای وام های بانکی، نبود شعب تخصصی در دستگاه قضایی در حوزه صنعت، واگذاری نادرست شرکتها، نظارت نشدن بر ارزهای تخصیص شده برای واردات و مقررات و نحوه اجرای بیمه از دیگر مشکل های موجود بخش صنعت است که نیاز به رفع دارد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه، متاسفانه سیاست مشخصی برای خصوصی‌سازی و تنظیم ساز و کار بازار وجود ندارد، افزود: عدم اصلاح قانون کار باعث کاهش بهره وری در بخش تولید شده و ورشکستگی تولیدکننده را فراهم آورده است.

وی با بیان اینکه مشکل کمبود نقدینگی سود بانکی و تورم، هزینه‌های تولید را برای تولیدکنندگان افزایش داده است، تاکید کرد: ایجاد یک سیستم شفاف و روشن برای جلوگیری از دخالت تشکیلات مختلف در صنعت با هماهنگی اهالی صنعت ضروری است.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: کم توجهی به تولید داخل و مشکلات خرید تکنولوژی از خارج از کشور، نبود مدارس حرفه ای پیشرفته برای تربیت تکنسین، کافی نبودن حمایت های صادراتی و پرداخت دیرهنگام جوایز صادراتی، عدم توجه کافی به صنایع کوچک و نیز گرایش های شرکت‌های بزرگ دولتی به خرید خارجی و بی توجهی به تولیدکنندگان داخلی برای توسعه اقتصاد ملی باعث عدم رونق تولید شده است که باید فکری به این مسایل کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2376

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.