7
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه:

پیمانکار مسیر اتوبوس‌های «بی‌ آر تی» تبریز موظف به پرداخت حقوق کارگران است

  • کد خبر : 2373
  • ۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۷
پیمانکار مسیر اتوبوس‌های «بی‌ آر تی» تبریز موظف به پرداخت حقوق کارگران است
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با بیان اینکه در حق ۱۳۰ کارگر مسیر اتوبوس‌های تندرو بی آر تی این شهر اجحاف شده است، گفت: پیمانکار طرف قرارداد موظف به پرداخت حق و حقوق این افراد است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، ایمان غنی زاده، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: خدمات شارژ و کنترل بلیت مسیر بی آر تی از حدود ۹ سال گذشته و پیش از زمان تصدی گری بنده در شرکت واحد اتوبوسرانی و حومه به صورت حجمی از طریق برگزاری مناقصه و مزایده و ترک مناقصه به شرکت پیمانکار «ایمن مکان مهران» واگذار شده است.

وی اظهار داشت: شرکت پیمانکار نیز برای کسب منافع بیشتر یا جلوگیری از ضرر و زیان خود، حق و حقوق کارگران این مسیر را بر اساس قانون کار پرداخت نکرده و موجب تضییع حقوق این افراد شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت برای احقاق حقوق خود به اداره کار شکایت کرده اند، گفت: مرجع رسیدگی به این موضوع در صلاحیت اداره کار بوده و ما نیز از این طریق پیگیر مطالبات کارگران هستیم.

غنی زاده، با اشاره به اینکه نحوه همکاری کارگران این مسیر با شرکت خصوصی طرف قرارداد ارتباطی با شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ندارد، ادامه داد: گفته می شود شرکت پیمانکار برای کاهش میزان پرداخت حقوق از بازنشسته ها یا از افراد کمتری استفاده و حدود ۷۰۰ هزار تومان حقوق ماهانه به کارگران این مسیر پرداخت می کرد.

وی یادآوری کرد: شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه تابع قانون کار بوده و به کارگرانی که به صورت مستقیم با این شرکت طرف قرارداد هستند براساس قانون کار حقوق پرداخت می کند و در امور شرکت دیگری نمی تواند دخالت کند ولی موضوع حقوق کارگران مسیر بی آر تی را پیگیری می کند.

غنی زاده، افزود: با توجه به اتمام قرارداد حجمی شرکت مذکور در اسفند سال گذشته، اقدامات لازم برای برگزاری مناقصه و مزایده جدید انجام شده و در روزهای آینده شرکت برنده مشخص می شود و در شرایط عمومی مناقصه آن قید شده که حق و حقوق کارگران باید طبق قانون کار پرداخت شود و نواقص قرارداد گذشته در آن برطرف شده است.

▪️واریز ۵۰۰ هزار تومان به حساب ۷۵۱ نفر از کارگران و رانندگان شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: به علت شیوع ویروس کرونا و تعطیلی حدود ۴۵ روزه خدمات اتوبوسرانی و بیکاری رانندگان و کمک رانندگان ناوگان بخش خصوصی و کارگران فروش و شارژ کارت بلیت، با حمایت اعضای شورای اسلامی و شهردار تبریز ۵۰۰ هزار تومان به حساب ۷۵۱ نفر از آنان واریز شد.

غنی زاده، با اشاره به اینکه هم اکنون ۹۴۰ راننده و کمک راننده در ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه به مردم خدمات ارایه می کنند، ادامه داد: برای سایر کارکنان ناوگان بخش خصوصی و کارگران فروش و کنترل کارت بلیت مسیر تندرو مشمول دریافت کمک هزینه معیشتی که مدارک آن ها ناقص است پس از تکمیل مدارک، این کمک هزینه به حساب آن ها واریز می شود.

وی اظهار داشت: در دوران شیوع ویروس کرونا تمامی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل مسافری درون شهری روزانه ضدعفونی و بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در آن ها نظارت و بر آن تاکید شده و این کار همچنان ادامه دارد.  

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با اشاره به اقدامات و برنامه های این شرکت برای هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی، گفت: تعمیرگاه این شرکت و ۲۰ ایستگاه اتوبوس نیز در سطح شهر به صورت پایلوت هوشمند شده و اتوبوس ها و ۵ پایانه مسافری نیز هوشمندسازی می شود. 

غنی زاده، ادامه داد: برای حمایت و پشتیبانی از بهره برداران و شرکت های حمل و نقل درون شهری بخش خصوصی تسهیلات ویژه بانکی با همکاری بانک شهر اعطا می شود و میزان این تسهیلات برای هریک از بهره برداران و شرکت های تحت نظارت شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از سوی بانک مشخص می شود.

▪️میانگین عمر ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه ۱۰ سال است

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه با بیان اینکه هم اکنون ۷۶۸ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی این شهر و حومه وجود دارد، گفت: عمر این ناوگان از استاندارد بالا بوده و میانگین عمر آن ۱۰ سال است.

غنی زاده، افزود: ۸۱ درصد از ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه در بخش خصوصی فعالیت دارند و میانگین عمر ناوگان دولتی این شرکت ۷ سال و میانگین ناوگان بخش خصوصی ۱۱ سال است.

وی اظهار داشت: با توجه به عمر بالای ناوگان اتوبوسرانی تبریز و حومه حدود ۲۴۰ دستگاه تا پایان سال جاری از رده خاج می شود و برای جبران کمبود اتوبوس در حوزه حمل و نقل عمومی درون شهری ۲۰۰ دستگاه اتوبوس بازسازی می شود.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه گفت: با توافق شرکت اتوبوسرانی تبریز و حومه با بانک شهر ۱۰ میلیون تومان نیز برای بازسازی اتوبوس های ناوگان حمل و نقل درون شهری اعطا می شود.

غنی زاده، ادامه داد: بر اساس تفاهم نامه با وزارت کشور مجوز واردات ۴۵۰ دستگاه اتوبوس اخذ شده و شهرداری آماده تامین اعتبار برای وارد کردن ۲۰۰ دستگاه اتوبوس است ولی تحریم کشور موجب قطع ورود قطعه و خودرو شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2373

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.