9

رسانه‌ها بهترین ابزار پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی هستند

  • کد خبر : 2379
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۵
رسانه‌ها بهترین ابزار پیشگیری از فساد اداری و اقتصادی هستند
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش پیشروی رسانه‌ها در اصلاح رفتار جامعه از طریق برجسته‌سازی رویکردهای درست و تقبییح رفتارهای ناشایست گفت: جامعه رسانه‌ای بهترین ابزار پیشگیری از وقوع هر گونه فساد اداری و اقتصادی است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در دیدار اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی با وی افزود: اصولاً رسانه ها در جوامع مختلف، نه مخالف و نه موافق دولت هستند، بلکه بر اساس رسالت مهمی که بر عهده دارند، به دور از هر گونه سوگیری و وابستگی های جناحی و سیاسی، برای کمک به توسعه جامعه روشنگری می کنند.

پورمحمدی گفت: رسانه ها می‌توانند در پویایی جامعه و ارتقای سطح آگاهی مردم و ایجاد ساختارهای بازدارنده از سواستفاده ها و تخلفات نقش مهمی ایفا کنند.

وی اظهار کرد: اگر صاحبان قلم از استقلال فکری، شهامت قلم و پایگاه اقتصادی قوی برخوردار باشند، فساد اقتصادی و اداری اتفاق نمی افتد.

وی با بیان اینکه اندیشمندان بزرگ، نویسندگان و رسانه ها با سختی های تمام توانسته اند عرض اندام کنند ، افزود: اگر شرایط مساعد نباشد، بهترین استعدادها هم شکوفا نمی شوند؛ از این رو تلاش می کنیم از نظر ملاحظات معیشتی و مشکلات از فعالان عرصه رسانه به عنوان پیشروان آگاهی بخش حمایت کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه ساختار خانه مطبوعات مستقل است تا بتواند حقایق جامعه را آنطور که است، به تصویر بکشد، گفت: خانه مطبوعات آذربایجان شرقی می تواند برای تمام کشور الگو باشد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اخلاق حرفه ای روزنامه نگاری و مسوولیت اجتماعی در فعالیت های رسانه ای گفت: برخی پایگاه های خبری به تریبون اشخاص و احزاب تبدیل شده اند، در حالیکه ضروری است رسانه ها دارای استقلال و استدلال فکر و قدرت تحلیل گری باشند و فضای نقد و نقادی ایجاد شود که متاسفانه از آن فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا نیازمند آگاه سازی بیشتر مردم هستیم تا از کم توجهی ها کاسته شود، تاکید کرد: بدون شک فعالان رسانه ای به دلیل اعتماد افکار عمومی به آنها می توانند نقش بسیار مهمی در  این مسیر ایفا کند.

وی با بیان اینکه به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، آستانه تحمل مردم کاهش یافته است، گفت: بر این اساس نمی تواند با تندی از مردم خواست تا ماسک زنند و موارد بهداشتی را رعایت کنند و خبرنگاران حرفه ای با قلم خود میتوانند نقش مهمی در تقویت آگاه سازی و فرهنگ سازی مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی ایفا کنند.

وی افزود: عبور ازبحران کرونا نیازمند عزم ملی است، زیرا در این موضوع باید به گونه ای عمل کنیم که سلامت و معیشت مردم همزمان تأمین شود.

وی اضافه کرد: خوشبختانه در مدیریت و پیشگیری از کرونا از لحاظ سخت افزاری مشکلی نداریم، به طوری که امروز دستگاه  های ساخت ماسک تولید آذربایجان شرقی به استان های دیگر نیز فروخته می شود، ولی نیازمند اقدامات نرم افزاری هستیم که خبرنگاران می توانند نقش آفرینی کنند.

وی ادامه داد: مردم و اعتماد آنان، سرمایه های اجتماعی اصلی ماست و برای جلب اعتماد آنها نیازمند فعالیت بیشتر رسانه ها در حوزه آگاه سازی هستیم.

وی با اشاره به جایگاه ویژه آذربایجان شرقی و تبریز در رویدادهای تاریخ معاصر ایران تاکید کرد: همه با هم باید بر بالندگی بیشتر جامعه برای به عرصه آمدن انسان های توانمند تلاش کنیم و رسانه ها در این مسیر باید آینه جامعه باشند.

اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای کمک به تحقق برنامه های توسعه ای استان از طریق بهره گیری از ظرفیت های رسانه ای، مشکلات مبتلابه حوزه رسانه به ویژه در شرایط کرونایی را تشریح کردند و خواستار حمایت و توجه ویژه مدیریت ارشد استان برای رفع آنها شدند.

ضرورت کمک به اقتصاد ضعیف رسانه های مکتوب و آنلاین در شرایط کرونایی، ایجاد ساز و کار قانونی برای برخورداری رسانه ها از اعتبارات ویژه دولت برای جبران ضرور و زیان ناشی از شیوع کرونا، تاکید بر هم افزایی خانه مطبوعات با دیگر تشکل های صنفی رسانه ای استان و ایجاد شهرک رسانه با مشارکت شهرداری برای تامین محل دفاتر رسانه های استان، از جمله مسایل مطروحه توسط اعضای هیأت مدیره خانه مطبوعات آذربایجان شرقی در دیدار با استاندار بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2379

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.