16

گرایش نوجوانان به موادمخدر هشدار دهنده است

  • کد خبر : 2385
  • ۱۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۱
گرایش نوجوانان به موادمخدر هشدار دهنده است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: افزایش گرایش نوجوانان به سوء استفاده مواد مخدر در جامعه بسیار نگران کننده و هشدار دهنده است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسملین محمدعلی آل هاشم در جلسه مشترک ستاد مبارزه با مواد مخدر و کمیسیون هماهنگی، برنامه ریزی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، ضمن هشدار نسبت به سرعت رشد مصرف مواد مخدر در بین قشر جوان، نوجوان و بانوان، افزود: آگاه سازی، افزایش مهارت های زندگی و تقویت فعالیت های جایگزین برای پر کردن خلاء های اجتماعی و رفتاری جوانان و نوجوانان می تواند در پیشگیری از اعتیاد اثر گذار باشد.

وی پیشگیری از اعتیاد را مهم ترین رویکرد در مصون سازی جامعه در برابر این بلای خانمان سوز دانست و اظهار داشت: اعتیاد در جوامع امروزی یک معضل اجتماعی، روانشناختی و فرهنگی است که با پیچیدگی های خود به حاکمیت، امنیت و استقلال ملی آسیب می زند.

آل هاشم با تاکید بر اینکه راهکار اجتماعی مبارزه با مواد مخدر توجه به تشکل های مردم نهاد است، ادامه داد: مشارکت مردم و تشکل های مردم نهاد نقش اساسی در مبارزه با مواد مخدر و آسیب های اجتماعی دارند و باید در جلب اعتماد و تقویت جایگاه حضور آنها در برنامه های مختلف توجه ویژه کرد.

وی اعتیاد را زمینه ساز بسیاری از مشکلات اجتماعی دانست و اضافه کرد: این بلا نقش مهم در جلوگیری از توسعه جوامع دارد و بدترین ابزار جنگ نرم و تهدید علیه امنیت ملی است.

آل هاشم گفت: در کنار اقدامات کیفری در خصوص اعتیاد، محوریت پیشگیری و مشارکت اجتماعی را باید دنبال کرد و همان طوری که در موضوع شیوع ویروس کرونا با دستور رهبرانقلاب دستگیری از نیازمندان و آسیب دیدگان از این بیماری به مسئله اجتماعی تبدیل شد و مردم ایران حماسه ای بزرگ خلق کردند، در موضوع اعتیاد نیز باید چنین رویه ای در جامعه تتسری پیدا کند.

وی با تاکید بر هوشیارسازی اجتماعی به واسطه رسانه های ارتباط جمعی، افزود: در حوزه مبارزه با مواد مخدر، دانشگاه ها پژوهش های خود را کاربردی کرده اند و این قابل تقدیر و استفاده برای نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز است.

امام جمعه تبریز به موضوع آثار و پیامدهای شوم و مخرب پدیده قاچاق کالا و ارز اشاره کرد و گفت: این پیامدها یک بعدی و فقط اقتصادی نیست بلکه آثار مخربی بر فرهنگ و امنیت و دیگر مقولات اجتماعی نیز دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2385

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.