8
همزمان با روز قلم؛

تفاهم نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان به امضا رسید

  • کد خبر : 2426
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
تفاهم نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان به امضا رسید
امروز (شنبه) و همزمان با روز "قلم"، تفاهم نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان طی آیینی باشکوه با حضور محمدرضا پورمحمدی - استاندار آذربایجان شرقی - و اهالی رسانه در خانه تاریخی "کلکته چی" (صلح جو) تبریز برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، در این مراسم که در آن مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز حضور داشتند تفاهم نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان به امضای طرفین رسید.

استاندار آذربایجان شرقی رضایت خود از مراحل واگذاری این خانه تاریخی جهت راه اندازی موزه مطبوعات به انجمن صنفی روزنامه نگاران آذربایجان شرقی را ابراز نمود.

.

.

پورمحمدی گفت: این موزه پس از تجهیز اسناد و مطبوعات مربوطه در روز خبرنگار مورد افتتاح قرار خواهد گرفت که اقدامی بسیار قابل تقدیر می باشد.

در آیین امضای تفاهم نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان، رضا سرابی اقدم – کلکسیونر معروف تبریزی – نشریه منتشر شده در سال ۱۳۱۶ هجری قمری با عنوان “شرافت” را به این مجموعه اهدا نمود تا در معرض دید عموم قرار گیرد و تاکید کرد که تمام کوشش خود را از لحاظ تجهیز جراید و اسناد موزه به انجام خواهد رساند.

رسانه ها در کنار مطالبه‌گری، پیگیر مشکلات جاری باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه گفتمان قلم، گفتمان غالب جامعه است گفت: خوشحالیم که در روز قلم، تفاهم نامه تجهیز موزه مطبوعات آذربایجان به امضا رسید.

.

.

محمد محمدپور، هم افزایی و همکاری را لازمه نیل به اهداف فرهنگی دانست و افزود: رسانه ها باید در کنار مطالبه گری، پیگیر مسائل جاری جامعه باشند.

وی اضافه کرد: اگر هم افزایی‌ها تقویت گردد می‌توان پتانسیل‌های بالقوه تبریز در حوزه‌های هنری را بالفعل نمود کمااینکه این مجموعه در آینده می.تواند به یکی از موزه های فاخر آذربایجان تبدیل گردد.

برای سال آینده ۲۰ موزه هدف‌گذاری شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز گفت: موزه، جزو ملاک های ارزیابی فرهنگی در همه جای جهان است لذا حدود ۲۰ موزه برای یک سال آتی هدف گذاری شده که موزه علوم و فنون دریایی در بندر شرفخانه از جمله آنهاست.

احمد حمزه‌زاده با ذکر این نکته که تبریز پس از تهران، دومین شهر دارای موزه های گسترده است افزود: شهروندان می توانند در تجهیز این موزه کوشا بوده و اسناد و مدارک فرهنگی، مطبوعاتی خود را به موزه مطبوعات آذربایجان اهدا نمایند.

شایان ذکر است قبلا خانه تاریخی حریری برای استقرار موزه مطبوعات آذربایجان در نظر گرفته شده بود که پس از کش و قوس های فراوان در ۲ سال اخیر، بالاخره انتطار اهالی رسانه به سر رسید و خانه تاریخی کلکته‌چی (صلح جو) که دارای فضایی آرام و دلنشینی است برای این امر اختصاص داده شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2426

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.