9
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد؛

اختصاص ۱۲۰۰ تخت به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 2532
  • ۱۷ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
اختصاص ۱۲۰۰ تخت به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اختصاص ۱۲۰۰ تخت به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: هم اکنون نزدیک به ۷۶۰ نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، روزبه رجایی در تشریح این خبر اظهار کرد: در اردیبهشت ماه تصمیم بر این بود که بخش‌های کرونا در بیمارستان‎های استان به ویژه بیمارستان امام رضا (ع) را کوچک‌تر کنیم، اما با افزایش موراد بستری این بخش‌ها بازگشایی شده‌اند.

وی افزود: فضا را به گونه‌ای مدیریت کرده‌ایم که بیماران مبتلا به کرونا و بیماران عادی با هم برخورد نکنند، همچنین دو بخش جدید نیز در در بیمارستان سینا و بیمارستان امام رضا (ع) به عنوان دو سانتر اصلی بیماری از هفته گذشته در نظر گرفته شده است تا در صورت افزایش بیش از حد موارد بستری کرونا از ظرفیت این دو بخش هم استفاده کنیم.

وی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را از دیگر راهکارهای پیش رو برای مدیریت بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: بخش خصوصی الان چندان پای کار نیست، اما در صورت افزایش بستری‌های کرونا از آن‌ها هم دعوت خواهیم کرد تا پای کار بیایند.

رجایی در ادامه با بیان اینکه هر چه میزان شیوع ویروس در جامعه بیشتر باشد، تعداد کادر درمان مبتلا به بیماری هم مانند دیگر اعضای جامعه افزایش پیدا می‌کند، اظهار کرد: با توجه به طولانی شدن پاندمی کرونا و فعالیت بیش از چهار ماهه کادر درمان در خط مقدم مبارزه با کرونا، چالش اصلی ما در این حوزه خستگی پرسنل درمان است.

وی، خروج کادر درمان از سیستم ارائه خدمت به دلیل ابتلا به کرونا و مدیریت آن و جایگزین کردن نیروهای دیگر به جای آن‌ها را از جمله چالش‌های حوزه درمان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تعداد بستری‌های مبتلایان به کووید۱۹ تا نیمه اول خرداد ماه رو به کاهش بود، گفت: تعداد بستری‌ها بعد از نیمه اول خرداد ماه افزایشی شد و از یک ماه گذشته تاکنون روند تعداد بستری بیماران کرونایی همچنان رو به افزایش است.

وی افزود: شرایطی را فراهم کرده‌ایم تا بیمارستان‌ها به خصوص بیمارستان‌های دانشگاهی و حتی بیمارستان‌های غیردانشگاهی و وابسته به نهادها و بیمارستان‌های خصوصی از بار بستری دیگر بیماران کاسته و تخت‌های بیشتری را به بیماران کرونایی اختصاص دهند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: با وجود اینکه همه روزه بر ضرورت رعایت پروتکل‎های بهداشتی برای جلوگیری از گسترش بیماری تاکید می‌کنیم، متاسفانه روند بستری‌ها همچنان افزایشی بوده و تعداد بیماران بد حال و نیازمند به تهویه مکانیکی روز به روز بیشتر می‌شود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: طبیعی است که هر چه فاصله گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی کم‌تر رعایت شوند، میزان انتشار و شیوع ویروس، تعدا بیماران و بار بستری بیمارستان‌ها هم بیشتر خواهد شد، البته همه مبتلایان بستری نمی‌شوند، بستری‌ها بیشتر کسانی هستند که میزان اکسیژن اشباع خونشان کاهش یافته و دچار مشکلات تنفسی جدی بستری شده‌اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.