14
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی:

آتش سوزی جنگل‌های قره داغ فعلا مهار شده است

  • کد خبر : 2561
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
آتش سوزی جنگل‌های قره داغ فعلا مهار شده است
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تاکید کرد: حدود نیم ساعت قبل، فرمانده عملیات از منطقه تماس گرفته و خبر مهار کامل آتش سوزی در قراتکانلو را داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، حمید حسین پور در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: هم اکنون نیروهای عملیاتی در حال لکه گیری اثرات آتش سوزی در محل حادثه هستند، فرماندار شهرستان خداآفرین نیز طی تماس تلفنی از عملکرد نیروهای هلال احمر اعلام رضایت کرد.

وی با اشاره به حضور پررنگ نیروهای جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در محل وقوع حادثه آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های ارسباران در شهرستان خداآفرین، گفت: به محض دریافت گزارش از مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان خداآفرین و کلیبر و سپس چهار اکیپ نیز از نجاتگران کوهستان ستاد هلال احمر استان که تجربه کافی در این زمینه را داشتند، به منطقه اعزام شدند.

وی با اشاره به اخذ مجوزها برای حضور بالگرد در منطقه، افزود: با توجه به پیش بینی‌ها برای انجام پروازهای متعدد توسط بالگرد در قراتکانلو، خودرویی را برای تامین سوخت بالگرد در منطقه پس از کسب مجوزهای لازم در محل مستقر کردیم.

.

.

حسین‌پور اظهار کرد: اکیپ‌های هلال احمر از ساعات اولیه صبح امروز با نقشه‌های از قبل پیش‌بینی شده با امداد هوایی در منطقه حضور پیدا کرده و عملیات را آغاز کردند.

وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با وزارت دفاع برای حضور بالگرد بسکت‌دار آب پاش در محل حادثه، اظهار کرد: این نیروها هم توسط بالگرد به منطقه آتش سوزی منتقل شدند و هم از بالگرد آبپاش استفاده کردند.

وی در بخش پایانی سخنانش از اعزام دو فروند بالگرد آبپاش و ترابری به محل وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های قره داغ خبرداد و گفت: همچنین پنج دستگاه خودروی امدادی به همراه ۶۰ نفر از نیروهای نجاتگر هلال احمر، یک دستگاه خودرو سوخت رسان، دو دستگاه خودروی آمبولانس نیز از طرف هلال احمر به محل اعزام شده‌اند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2561

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.