8
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

ماسک مناسب کودکان کم است

  • کد خبر : 2610
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
ماسک مناسب کودکان کم است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: شنیده‌ام که ماسک مناسب برای بچه‌ها کم است، پیگیر این موضوع هستیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، محمد حسین صومی با بیان این مطلب، اظهار کرد: اینکه کودکان به کرونا مبتلا نمی‌شوند، از روز اول مطرح نبوده است، رفتار ویروس نشان داد که این بیماری در افرادی که ضعف ایمنی دارند به شدت خطر آفرین است.

وی افزود: امکان ابتلای کودکان به کرونا وجود دارد، اما عوارض آن به دلیل سیستم ایمنی قوی‌تر کم‌تر است، خانواده‌ها دقت کنند کودکان صد در صد مصون نیستند.

وی تاکید کرد: همچنان معتقدیم موارد مثبت کرونا در کودکان کمتر است، اما کودکان می‌توانند ناقل بیماری بوده و بیماری را به پدر، مادر، پدر بزرگ و مادر بزرگ و اطرافیانشان انتقال دهند.

صومی بیان کرد: خانواده‌ها کمک کنند تا کودکان مخزن جدیدی برای انتشار ویروس نباشند و نحوه استفاده از ماسک و رعایت بهداشت را به کودکان آموزش دهند.

وی با بیان اینکه کرونا در استانمان در حال گسترش بوده و از این نظر در وضعیت خوبی قرار نداریم، گفت: وضعیت ۱۲ شهرستان استان قرمز بوده و هیچ نقطه سفیدی نداریم، تقاضا می‌کنیم مردم با رعایت بهداشت، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی کمک کنند تا هفته‌های بهتری را داشته باشیم و به انتشار بیماری کمک نکنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2610

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.