5
مدیر مرکز آموزشی درمانی سینا تبریز:

مردم کاری نکنند که مجبور به افزایش تخت‌های بیمارستانی شویم

  • کد خبر : 2613
  • ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱
مردم کاری نکنند که مجبور به افزایش تخت‌های بیمارستانی شویم
مدیر مرکز آموزشی درمانی سینا تبریز گفت: از مردم خواهش می‌کنیم کاری نکنند که ما در بیمارستان‌ها مجبور به افزایش ظرفیت تخت‌ها شویم، چرا که با افزایش تعداد بیماران و تخت‌ها درگیری کادر درمان با بیماری و وظایف هم بیشتر خواهد شد و با بیشتر شدن تعداد ساعات کاری و شیفت‌ها، خستگی جسمی و روحی پزشکان و پرستاران نیز بیشتر و موجب تضعیف سیستم ایمنی آنها می‎شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، عبداله کفیلی با تاکید بر اینکه مشکلی برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و بخش‌ها نداریم، اظهار کرد: ظرفیت تخت‌های بیمارستان سینا و بخش ویژه آن را افزایش داده‌ایم، اما عمده مشکل ما محدودیت در تعداد اساتید و کارکنان مجرب حوزه بهداشت و درمان بوده و با طولانی شدن دوره پاندمی کووید۱۹ همکاران ما نیز بیشتر درگیر بیماری و مجبور به دور افتادن از چرخه خدمت می‌شوند.

وی ادامه داد: تعداد کادر درمان در کل دنیا محدود بوده و با درگیری کادر درمانی و تخصصی، چندین سال زمان لازم است تا یک نفر آموزش کامل دیده و با تجربه کافی جایگزین شود.

مدیر مرکز آموزشی درمانی سینا تبریز گفت: تعدادی از همکارانمان درگیر کرونا شده و در قرنطینه خانگی به سر می‌برند، تعدای نیز بستری بوده و فیلد کاری برخی هم پس از بهبودی تغییر پیدا کرده و برای تضعیف نشدن بیشتر سیستم ایمنی بدنشان به سایر جاها منتقل شده‌اند.

وی اظهار کرد: بار مراجعه تعداد بیماران مبتلا به کرونا به بیمارستان سینا همانند آمار کشوری رو به افزایش بوده و بیماری در بین هر دو جنس زن و مرد و تمامی سنین از کودک گرفته تا پیر دیده می‎شود.

وی افزود: همچنین مراجعه بیماران بدحال افزایش یافته و تعداد مواردی که با حال عمومی خوب و سر حال مراجعه می‌کنند، نسبت به گذشته کاهش یافته است.

کفیلی بیان کرد: بیش از ۳۰ درصد بیماران بستری در بیمارستان‌ها را بیماران بدحال تشکیل می‌دهند، در طول هفته‌های گذشته هم بار مراجعه و هم تعداد بیماران بد حال و نیازمند به بخش ویژه افزایش یافته است.

وی بیان کرد: در ابتدا فقط سرفه، تنگی نفس و درد بدن به عنوان علایم کرونا مطرح بود، تابلوی علایم بیماری متعدد و متنوع بوده و بیماران با علایم تب، سر درد، گاستروآنتریت و درد شکم و علایم گوارشی هم مراجعه می‌کنند و علایم بالینی بیماری تعریف مشخصی ندارد.

وی افزود: نتیجه آزمایش پاراکلینیکی بیماری که با سردرد ساده هم مراجعه کرده، مثبت شده و مشخصاتی از بیماری در آن‌ها دیده شده است، متاسفانه کرونا علایم و پیچیدگی‌های زیادی دارد.

مدیر مرکز آموزشی درمانی سینا تبریز در خاتمه با بیان اینکه بیمارستان سینا پس از بیمارستان امام رضا (ع) بزرگ‎ترین بیمارستان در آذربایجان شرقی است، گفت:  تعداد تخت‌های بیمارستان سینا بسته به بار مراجعه به بیمارستان در فصول و شرایط مختلف، متغیر بوده و ظرفیت بیمارستان سینا بعد از بیمارستان امام رضا (ع) به قدری است که پاسخگوی نیاز دانشگاه و استان باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.