6
استاندار آذربایجان‌شرقی:

سرمایه‌گذاری در معادن باید به ایجاد صنایع پایین‌دستی منجر شود

  • کد خبر : 2730
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷
سرمایه‌گذاری در معادن باید به ایجاد صنایع پایین‌دستی منجر شود
استاندار آذربایجان‌شرقی، بهره‌مندی از منافع بخش معدن را حق مردم استان دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در این بخش باید منجر به ایجاد صنایع پایین‌دستی و توسعه اشتغال شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، محمدرضا پورمحمدی در نشست تخصصی مدیرعامل شرکت هولدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایران با جمعی از مدیران استان آذربایجان شرقی، اظهار داشت: مردم استان باید از منافع سرمایه‌گذاری در بخش معدن بهره‌مند شوند و حقوق استان در این زمینه برای ایجاد صنایع پایین‌دستی و توسعه اشتغال به کار گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی با ۵ درصد جمعیت کشور، ۱۸ درصد از ذخایر معدنی را در اختیار دارد، افزود: با این وجود، نقش استان در تولید ناخالص ملی کمتر از ۳.۵ درصد است که انتظار داریم با توجه ویژه به استفاده از ظرفیت بخش معدن، شاهد افزایش این رقم باشیم.

پورمحمدی با بیان اینکه استان آذربایجان شرقی در طول سالیان متمادی، مورد کم‌لطفی قرار گرفته است، افزود: مهاجرت نیروی نخبه و تحصیل‌کرده از استان موجب شده است که آذربایجان شرقی جزو مهاجرفرست‌ترین استان‌های کشور باشد و پایین بودن نرخ بیکاری از میانگین کشور نیز ناشی از این مسأله است.

استاندار آذربایجان شرقی، پایان دادن به خام‌فروشی منابع معدنی را یکی از اولویت‌های مدیریت استان برشمرد و گفت: خام‌فروشی، هیچ نتیجه‌ای جز افزایش وابستگی استان در طول زمان نخواهد داشت.

وی از عدم پرداخت حق و حقوق دولتی بهره‌برداری از معادن به استان انتقاد کرد و گفت: رعایت قانون باید سرلوحه تمامی مدیران باشد و ما نیز با تمام توان از منافع استان و مردم، دفاع می‌کنیم.

پورمحمدی همچنین بر مشارکت بخش خصوصی برای ایجاد صنایع پایین‌دستی در بخش معدن استان تأکید کرد و گفت: در حال حاضر هشت معدن مس در استان، شناسایی شده که میزان خلوص آن، بهتر و بیشتر از تمامی معادن مس کشور است.

مدیرعامل شرکت هولدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایران هم در این جلسه از آمادگی این مجموعه برای سرمایه‌گذاری‌های معدنی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذاری‌ها با تضمین ایجاد صنایع پایین‌دستی و بازگشت سود حاصل به استان انجام می‌شود.

یونس الستی افزود: شرکت هولدینگ سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات ایران، بزرگترین و پرسوددترین هولدینگ در حوزه سرمایه‌گذاری‌های معدنی است و با مدیریت ۲۲ شرکت در بدنه خود، به سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در بسیاری از استان‌های کشور مشغول است.

وی، تعداد پروژه‌های در دست اجرای این مجموعه را ۳۷ مورد اعلام کرد و افزود: این شرکت در سال گذشته بیش از چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود کرده و هیچ مشکلی از بابت تعریف سرمایه‌گذاری‌های جدید برای خود ندارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.