17
در چهارمین سالروز کودتای ۱۵ جولای، سفارت ترکیه در تهران طی پیامی اعلام کرد؛

حمایت ایران از دولت و مردم ترکیه در مقابل کودتاچیان را هرگز فراموش نمی‌کنیم!

  • کد خبر : 2736
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
حمایت ایران از دولت و مردم ترکیه در مقابل کودتاچیان را هرگز فراموش نمی‌کنیم!
سفارت ترکیه در تهران اعلام کرد: ترکیه هرگز فراموش نخواهد کرد که کشور دوست و همسایه، ایران در روندی اینچنین سخت در کنارش قرار گرفته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، سفارت جمهوری ترکیه در پیامی که به مناسبت سالروز کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶ به رسانه‌ها ارسال کرده با تقدیر از موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابل این کودتا، حمایت ایران از دولت و ملت ترکیه را از منظر پیوندهای تاریخی و روابط دوستانه دو کشور بسیار پرمعنا دانسته است.

در این پیام آمده است:

منسوبین مطبوعاتی گرانقدر!

در چارچوب ۱۵ جولای روز اتحاد ملی و مردمسالاری، چهارمین سالروز خنثی‏‌سازی اقدام خائنانه کودتا علیه مردمسالاری و استقلال ترکیه در پرتو اراده و دلاوری ملت ترکیه را گرامی می‏‌داریم. در این روز با اینکه در غم یاد ۲۵۱ شهید از دست رفته‏‌مان هستیم در عین حال به دلیل اینکه ملتمان مبارزه‏‌ای کم‏‌نظیر برای مردم‌سالاری و حماسه ای در میهن‏‌دوستی را به نمایش گذاشتند، احساس سرافرازی می‏‌نماییم.

در آن اقدام خائنانه، کودتاچیان قصد جان مردم ترکیه را کردند، بنای مجلس کبیر ملی ترکیه – نماد مردمسالاریمان- را بمباران کرده و نیروهای پلیس و سربازان مدافع وطن را به شهادت رساندند. این اقدام خائنانه در پرتو فداکاری شهیدان و دلاوری جانبازانی که در برابر تانک‏‌ها و هواپیماها ایستادگی کردند، خنثی شد.

  به قطعی‌ترین شکل با اسنادی متقن روشن شده که سازمان تروریستی وابسته به فتح‏‌اله گولن (فتو/ FETÖ) در پس اقدام خائنانه ۱۵ جولای قرار داشته است. طی مدت سپری شده بعد از کودتا، پیگیری قضایی در مورد عناصر و سرکردگان این سازمان آغاز شد و عناصر این سازمان تروریستی که به روی ملت خود آتش گشودند در پیشگاه عدالت قرار گرفتند. تعداد زیادی از عناصر این سازمان نیز که به کشورهای مختلف متواری شده بودند دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

مبارزه‏ کشور ما با FETÖ با عزمی راسخ ادامه دارد و انتظار داریم در این مبارزه، جامعه جهانی و کشورهای دوست را در کنار خود ببینیم. فتو هر چند تلاش می‏‌کند خود را به عنوان جنبشی اجتماعی که در حوزه آموزش و امور خیریه فعالیت می‏‌کند جلوه دهد، کاملا برعکس سازمانی مخوف و مزوّر با اهدافی سیاسی و اقتصادی است. از اینرو این سازمان نه فقط برای ترکیه بلکه تهدیدی برای تمامی کشورها محسوب می‏‌شود.

موضع جمهوری اسلامی ایران در مقابل اقدام به کودتای ۱۵ جولای و حمایت این کشور از کشورمان از نخستین لحظات از منظر پیوندهای تاریخی و روابط دوستانه دو کشور بسیار پرمعناست. ترکیه هرگز فراموش نخواهد کرد که کشور دوست و همسایه، ایران در روندی اینچنین سخت در کنارش قرار گرفته است.

در اصل می‌دانیم که نظام جمهوری اسلامی ایران برای عناصر فتو فرصتی برای ریشه دوانی در ایران و مسموم نمودن این کشور با فعالیت‌هایشان قائل نشده است. عمیقا معتقدیم که کشورهای‌مان با اراده‌ای یکسان همکاری خود در مقابل یکسری اقدامات فردی در این زمینه را تداوم خواهند بخشید.

منسوبین مطبوعاتی گرانقدر!

به مناسبت ۱۵ جولای روز اتحاد ملی و مردم‌سالاری، یاد و خاطر ۲۵۱ خواهر و برادر به شهادت رسیده که در مبارزه پرافتخار برای مردم‌سالاری را با قدردانی گرامی داشته و نیز مراتب تشکر خود از بیش از دو هزار جانبازمان را برای شجاعتی که از خود نشان دادند، تقدیم می داریم. مبارزه ما با شاخه‏‌های فتو در خارج از کشور مبارزه‏‌ای طولانی است. دولت ما با عزمی راسخ فعالیت‏‌های خود در این راستا را ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2736

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.