8
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

شهروندان، مصرف برق خود را مدیریت کنند

  • کد خبر : 2816
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸
شهروندان، مصرف برق خود را مدیریت کنند
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به افزایش قابل توجه دما طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی طی ۱۵ روز پیش رو و رابطه‌ی مستقیم افزایش میزان مصرف برق با دمای بالا، خواستار همکاری تمامی مشترکان در مدیریت مصرف برق شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، عادل کاظمی با بیان این‌که طی روزهای گرم پیش‌رو، برای اجتناب از بروز هرگونه عارضه، نیازمند همکاری تمام مشترکان هستیم، افزود: از مشترکان صنعتی و کشاورزی خواهشمندیم به تفاهمنامه‌های فی‌مابین پایبند بوده و طی این ۱۵ روز حداکثر کاهش بار را علاوه بر این تفاهمنامه‌ها در ساعات ۱۲ تا ۱۷ اعمال کنند.

وی، الزام همکاری در طرح‌های پاسخگوئی بار، مشارکت در این طرح‌ها و خاموش کردن پمپ‌های آب در ساعات اوج بار (۱۲ الی ۱۶) استفاده از تابلوهای هوشمند آب و برق، استفاده از پمپ‌های با راندمان بالا و استفاده از فن‌آوری‌های نوین در آبیاری جهت مدیریت همزمان آب و برق، انتظارات شرکت توزیع نیروی برق تبریز از مشترکان بخش کشاورزی در این ایام گرم دانست.

وی خواستار شد: مشترکان خانگی طی روزهای گرم پیش‌رو، با صرفه‌جویی در مصرف برق، بارهای سرمایشی خود را کاهش داده و کولرها و وسایل سرمایشی را در دمای ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد و کولرهای آبی را در ساعات اوج بار در دور کند تنظیم کنند، چراکه با هر درجه کاهش دمای کولرها، میزان مصرف برق بشدت افزایش می‌یابد.

کاظمی ادامه داد: مشترکان خانگی طی ساعات ۱۲ تا ۱۷ حدالامکان از بازکردن متعدد درب یخچال و روشن کردن لامپ‌های اضافی و استفاده‌ی همزمان از وسایل برقی پرمصرف اجتناب کنند و از نور طبیعی به جای نور مصنوعی در ساعات روز استفاده کنند.

وی، خطاب به مشترکان اداری نیز توصیه کرد: مشترکان اداری از ساعت ۱۲ به بعد دیزل ژنراتورهای خود را به مدار آورده و از شبکه‌ی برق عمومی استفاده نکنند و حدالامکان در ادارات یک نفر به عنوان مدیر انرژی انتخاب شده و بر مصرف لامپ‌های اضافی و دمای سیستم‌های سرمایشی نظارت داشته باشند و کلیه‌ی تجهیزات الکترونیکی و روشنایی‌های غیرضرور را بعد از اتمام ساعات کار ادارات خاموش کنند.

وی خواستار همکاری مشترکان تجاری شد و تشریح کرد: برخی از اصناف همچون لوسترفروشان و زرگران طی ساعات ۱۲ تا ۱۷ از روشن گذاشتن لامپ‌های روشنایی اضافی اجتناب کرده و سیستم‌های سرمایشی خود را در دمای ۲۵ درجه‌ی سانتی‌گراد تنظیم کنند و با ایجاد حایل در درب‌ها، سرمای موجود در اتاق را حفظ کنند.

کاظمی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری مشترکان برق در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی، تجاری و اداری، شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی مصرف انرژی باشیم و روزهای گرم سال را با اجتناب از هرگونه عارضه سپری کنیم تا شاهد تابستانی بدون خاموشی شویم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=2816

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.