6

پخش موزیک ویدیو به فیس بوک اضافه می‌شود

  • کد خبر : 4533
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۹

شرکت فیس بوک مجموعه قراردادهایی را تکمیل کرده که به این شرکت اجازه می دهد در پلتفرم خود موزیک ویدیوها را نمایش دهد.

شرکت فیس بوک مجموعه قراردادهایی را تکمیل کرده که به این شرکت اجازه می دهد در پلتفرم خود موزیک ویدیوها را نمایش دهد.

به گزارش ایسنا، منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: شراکت با سه شرکت بزرگ موسیقی شامل یونیورسال موزیک گروپ، سونی موزیک اینترتینمنت و وارنر موزیک بزودی از سوی فیس بوک اعلام خواهد شد.

موزیک ویدیوها یکی از محبوبترین ژانرهایی هستند که در سرویس یوتیوب شرکت آلفابت پخش می شوند و فیس بوک مدتهاست به دنبال گرفتن حق قانونی بوده تا میلیاردها کاربر این شبکه اجتماعی بتوانند موزیک ویدیوها را در این پلتفرم تماشا کرده و به اشتراک بگذارند.

فیس بوک پیش از این قراردادهایی را به منظور استفاده از صوت به عنوان مثال در بارگزاری کلیپهایی که شامل موسیقی متن هستند، منعقد کرده بود اما اجازه نداشت ویدیوهای رسمی را نمایش دهد.

اکنون فیس بوک با برخی از هنرمندان و شرکتهای موسیقی برای دریافت حقوق انحصاری برخی از موزیک ویدیوها حتی اگر موقتی باشند، در حال مذاکره است. در برخی از موارد فیس بوک اعلام کرده که حاضر است هزینه تولید ویدیو را پرداخت کند و ویدیو را برای افزایش شمار مخاطبان در سرویس خود نمایش دهد.

فیس بوک به دنبال راههایی برای افزایش مشاهده ویدیو در سرویس خود است تا از بازار پرسود آن بهره مند شود. تبلیغات ویدیویی پرسودتر از سایر انواع تبلیغات است و سرویس ویدیویی تیک تاک که مالک آن شرکت چینی بایت دنس است، با سرعت زیادی کاربر جذب می کند. از سوی دیگر مشاهده موزیک ویدیو در یوتیوب در دوران شیوع ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است.

مایکروسافت ماه گذشته سرویس پخش “میکسر” برای گیمرها را تعطیل اعلام کرده و شرکای فعلی خود را به سرویس فیس بوک هدایت کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک همزمان با اعلام درآمدهای مالی این شرکت اعلام کرد فیس بوک به دنبال توسعه امکانات ویدیویی است تا سازندگان بتوانند جامعه ای از هواداران را ایجاد کنند و تنها مشاهده جذب نکنند. این کاری است که انجام آن در یوتیوب، توییچ یا سایر محصولات مشابه دشوارتر است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.