5

آیا جی پی اس نیاز به اینترنت دارد؟

  • کد خبر : 4532
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۰

تکنولوژی جی پی اس در حال حاضر محبوبیت بسیار بالایی نزد کاربران دارد و دلیل این مسئله چیزی به جز حل بسیاری از مشکلات نیست. در اصل مشکلات بسیاری در حوزه حمل و نقل، مسیریابی و موارد مرتبط به واسطه جی پی اس حل شده است.

تکنولوژی جی پی اس در حال حاضر محبوبیت بسیار بالایی نزد کاربران دارد و دلیل این مسئله چیزی به جز حل بسیاری از مشکلات نیست. در اصل مشکلات بسیاری در حوزه حمل و نقل، مسیریابی و موارد مرتبط به واسطه جی پی اس حل شده است.

 با این حال هنوز هم بسیاری از افراد نسبت به نحوه کار جی پی اس و حتی ماهیت آن آگاه نیستند. به طور مثال یکی از سوال های رایج کاربران درباره جی پی اس این است که آیا جی پی اس به اینترنت نیاز دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوال بهتر است ابتدا تعریف صحیحی درباره جی پی اس ارائه دهیم.

آیا جی پی اس نیاز به اینترنت دارد؟

جی پی اس چیست و چگونه کار می کند؟

جی پی اس، یک سامانه موقعیت یابی جهانی است که با هدف پیدا کردن موقعیت مکانی یا همان موقعیت جغرافیایی ساخته شده است. این سیستم در ابتدا تنها با هدف راه اندازی امور نظامی ساخته شد اما امروزه شاهد استفاده از آن در انواع ردیاب هستیم.

سیستم جی پی اس به واسطه ۲۵ ماهواره قابل کنترل در ۵ ایستگاه زمینی، فعالیت دارد و با محاسبات اختلاف زمانی، اطلاعات مورد نیاز برای تشخیص موقعیت جغرافیایی را پیدا می کند. مدارهای این ماهواره ها با گردش به دور زمین، اطلاعات موقعیتی و جغرافیایی را دریافت می کنند. سپس با هر بار ارسال درخواست توسط کاربران به ایستگاه های زمینی اطلاعات مورد نیاز قابل مشاهده خواهد بود.

حال با توجه به عملکرد جی پی اس، این سوال برای بسیاری از افراد پیش می آید که آیا برای استفاده از این تکنولوژی باید همیشه از اینترنت استفاده کنیم!

بدون اینترنت می توان از جی پی اس استفاده کرد!

به صورت کلی اگر بخواهید به جی پی اس دسترسی داشته باشید، دو راه دارید. راه اول استفاده از دستگاه های ردیاب است که با توجه به هزینه های آن افراد معمولا به سراغ ارزان ترین ردیاب خودرو یا ردیاب شخصی می روند. راه دوم دسترسی به جی پی اس توسط موبایل یا تبلت است.

برای استفاده از انواع دستگاه ردیاب، تنها دغدغه ای که شما باید داشته باشید این است که دستگاه را به یک سیمکارت دارای شارژ، مجهز کنید. اما درباره دسترسی به جی پی اس با استفاده از دستگاه های هوشمند گاهی اوقات به اینترنت نیاز دارید.

از آنجایی که ممکن است مسیرهای اطراف شما دچار تغییراتی مانند مسدود شدن جاده و یا ترافیک شوند، برای مشاهده لحظه ای تغییرات به اینترنت نیاز دارید. اما تا جایی که تغییر خاصی در محدوده مد نظر ایجاد نشود، می توان بدون نیاز به اینترنت از جی پی اس استفاده کرد.

آیا جی پی اس نیاز به اینترنت دارد؟

چطور می توانیم بدون اینترنت از جی پی اس استفاده کنیم؟

برای استفاده از جی پی اس بدون نیاز به اینترنت، باید از برنامه و نرم افزارهایی استفاده کنید که نقشه و دیتای مورد نیاز را دارند. معمولا زمانی که این دسته از برنامه ها را روی گوشی های هوشمند خود نصب می کنید، دیتا و نقشه های مورد نیاز روی حافظه گوشی کپی خواهند شد. از این رو دیگر نیازی به اینترنت نخواهد بود.

راه بعدی که برای استفاده از جی پی اس بدون نیاز به بی اینترنت توصیه می شود، دانلود نقشه شهر است. در این حالت با توجه به اینکه جزئیات نقشه به صورت کامل مشخص خواهد شد، احتمالا مقدار زیادی از فضای گوشی شما اشغال می شود. از این رو باید فضای مورد نیاز را برای دانلود نقشه خالی کنید.

نکته ی مهمی که درباره نرم افزار های آفلاین مسیریابی و جی پی اس وجود دارد این است که جزئیات نقشه ها در این مدل از برنامه ها بسیار کمتر است. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در صورتی که تمایل دارید تا جزئیات کامل مربوط به هر نقشه را ببینید، نرم افزارهای مسیریابی آنلاین را نصب کنید.

آیا ردیاب های خودرو بدون اینترنت کار می کنند؟

ردیاب های خودرو را به دو دسته اصلی تقسیم می کنیم. ردیاب های دسته اول که برای استفاده از آن تنها باید کافیست تا طبق برنامه ارائه شده توسط سازنده خودرو عمل کنید و نیازی به نصب هیچ سخت افزاری نیست. این دسته از ردیاب ها معمولا با هدف مسیریابی طراحی شده اند و از ماهواره های فضایی قدرت می گیرند. برای استفاده از امکانات این ردیاب نیازی به اینترنت نیست.

دسته دوم انواع دزدگیر و ردیاب خودرو به گونه ای طراحی شده اند که برای استفاده از امکانات آن ها باید سخت افزار مورد نیاز را نصب کنید. این مدل از ردیاب ها با هدف جلوگیری از سرقت استفاده می شوند و مانند مدل های قبلی نیاز به اینترنت ندارند. تنها کافیست تا از یک سیم کارت استفاده کنید.

آیا جی پی اس نیاز به اینترنت دارد؟

هزینه استفاده از جی پی اس چقدر است؟

در این مقاله به صورت کامل میزان اهمیت اینترنت در استفاده از تکنولوژی جی پی اس را توضیح دادیم. در قسمت پایانی مقاله لازم است تا پاسخ کوتاهی برای یکی دیگر از سوالات مربوط به این بحث ارائه کنیم. یکی دیگر از سوالات کاربران درباره انواع ردیاب ها این است که هزینه استفاده از تکنولوژی جی پی اس چقدر است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که هیچ هزینه ای برای استفاده از تکنولوژی جی پی اس در نظر نگرفته شده است و به صورت رایگان می توان از آن استفاده کرد.

 تنها حالتی که شما برای استفاده از جی پی اس باید هزینه پرداخت کنید، زمانی است که بخواهید یک دستگاه ردیاب برای خودرو، وسایل یا اعضا خانواده تهیه کنید. معمولا قیمت دستگاه های ردیاب با توجه به برند، ظرفیت باتری، مدل و قابلیت های ارائه شده متفاوت است.

برای مشاهده قیمت انواع جی پی اس می توانید به وب‌سایت جی پی اس خودرو مراجعه کنید. جی پی اس خودرو مرجع معتبر پخش و فروش انواع ردیاب هاست که محصولات خود را با بهترین قیمت و کیفیت عرضه می کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4532

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.