10

ارزیابی آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی با کمک پهپاد

  • کد خبر : 4500
  • ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹

پژوهشگران آمریکایی باور دارند که پهپادها می‌توانند ابزار ارزشمندی برای تعیین میزان آسیب‌دیدگی ساختمان‌ها پس از بلایای طبیعی باشند. به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، مدت زیادی از “طوفان لاورا”(Hurricane Laura) در آمریکا نگذشته بود که مردم، پهپادها را به پرواز درآوردند تا آسیب‌ها را ثبت کنند و سپس، ویدئوهای ضبط شده را […]

پژوهشگران آمریکایی باور دارند که پهپادها می‌توانند ابزار ارزشمندی برای تعیین میزان آسیب‌دیدگی ساختمان‌ها پس از بلایای طبیعی باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از ساینس‌دیلی، مدت زیادی از “طوفان لاورا”(Hurricane Laura) در آمریکا نگذشته بود که مردم، پهپادها را به پرواز درآوردند تا آسیب‌ها را ثبت کنند و سپس، ویدئوهای ضبط شده را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کردند. پژوهشگران “دانشگاه کارنگی ملون”(CMU) باور دارند که این ویدئوها می‌توانند منابع ارزشمندی برای ارزیابی سریع آسیب‌ها باشند.

این گروه پژوهشی سعی دارند با استفاده از هوش مصنوعی، سیستمی ابداع کنند که می‌تواند ساختمان‌ها را به صورت خودکار تشخیص دهد و ارزیابی ابتدایی را در مورد وجود آسیب‌دیدگی و میزان جدی بودن آن داشته باشد.

“جونوی لیانگ”(Junwei Liang)، از پژوهشگران این پروژه گفت: ارزیابی‌های کنونی، بیشتر بر مبنای تشخیص و ثبت شخصی آسیب‌های وارد شده به ساختمان هستند. این روش می‌تواند کند و پرهزینه باشد و کار بسیاری را بطلبد.

تصویربرداری ماهواره‌ای، جزئیات کافی را فراهم نمی‌کند و آسیب را فقط از زاویه دید عمودی نشان می‌دهد اما پهپادها می‌توانند اطلاعات را از نزدیک و از چندین زاویه دید جمع‌آوری کنند. پهپادها اکنون پس از وقوع بلایای طبیعی، توسط ساکنان به صورت گسترده به پرواز در می‌آیند تا میزان خسارت را ارزیابی کنند. 

لیانگ افزود: تعداد ویدئوهایی که با پهپادها ثبت شده‌اند و بلافاصله پس از وقوع حادثه در رسانه‌های اجتماعی در دسترس قرار گرفته‌اند، نشان می‌دهد که آنها می‌توانند منابع ارزشمندی برای ارزیابی به موقع آسیب باشند.

“ژیائویو ژو”(Xiaoyu Zhu)، از پژوهشگران این پروژه گفت: سیستم اولیه می‌تواند بخش‌هایی از ساختمان را که آسیب دیده به نظر می‌رسند، در ویدئو نشان دهد و همچنین تشخیص دهد که آیا آسیب سبک است یا جدی و یا این که ساختمان تخریب شده است یا خیر.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4500

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.