4

باسمنج؛ دیوار به دیوار تبریز با مشکلات فراوان

  • کد خبر : 3065
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۳

تبریزمن – محمدباقر واصلی: شهرهای بزرگ در حوزه‌ها و مناطق پیرامون خود و با هدف بهره‌مندی از مزیت‌های موجود این مناطق هر روز به گسترش فیزیکی خود ادامه می‌دهند در حالی که این امر موجب سرازیر شدن انبوه مشکلات به سوی شهرهای اقماری کوچک نزدیک کلانشهرها گردیده است. باسمنج یکی از نمونه مناطق اطراف مرکز […]

تبریزمن – محمدباقر واصلی: شهرهای بزرگ در حوزه‌ها و مناطق پیرامون خود و با هدف بهره‌مندی از مزیت‌های موجود این مناطق هر روز به گسترش فیزیکی خود ادامه می‌دهند در حالی که این امر موجب سرازیر شدن انبوه مشکلات به سوی شهرهای اقماری کوچک نزدیک کلانشهرها گردیده است.

باسمنج یکی از نمونه مناطق اطراف مرکز استان است که در این سال‌ها تحت‌الشعاع توسعه شهری تبریز قرار گرفته است. این شهر با تاریخ کهن و مردمانی اصیل و دیندار، این این روزها تحت تاثیر عوامل فوق از یک طرف و ناکارآمدی مسئولان شهری و شورای شهر به عنوان منعکس‌دهنده مشکلات اهالی، با مسائل متعدد زیست‌محیطی، فرهنگی، آموزشی، شهری، آب و فاضلاب، معضل حاد زمین‌خواری که سرمایه‌ها و انفال عمومی را غارت می‌کنند، مسایل آب و فاضلاب، معضل اجتماعی حاشیه‌نشینی، بیکاری، و… مواجه هستند.

چندی پیش با حضور مسئولان محترم‌ فرمانداری شهرستان تبریر، برای چندمین بار شهردار جدیدی برای شهر باسمنج معرفی شد که با نگاه دقیق‌تر یکی از عوامل تغییرات مکرر در مدیریت شهرداری این شهر، بدون توجه به قوت و ضعف افراد منتخب، عملکرد بسیار ضعیف شورای شهر باسمنج بوده که در سایه ضعف نظارت مسئولان شهرستان، انجام گرفته است.

یکی از ملزومات حسن نظارت مقام‌ناظر شوراها که قانون به عهده ایشان‌نهاده است، تاکید به تعامل و پاسخگویی اعضای شوراها به مطالبات مردمی است که حد اقل در این‌مورد شورای شهر باسمنج به هیچ وجه پاسخگوی رسانه‌ها و مردم نبوده و هر روز بر ابهامات و شایعات افزوده است.

بدلیل مرغوبیت زمین‌های این‌منطقه، تمایل به ایجاد مناطق جدید شهری در آن افزایش یافته که خاوران به عنوان‌ نمونه موفق به شمار می‌رود، لکن در بعد اقتصادی هم به غیر بخشی از صاحبان زمین، عامه مردم این منطقه از این‌ امر نصیبی نبرده و متحمل آثار اجتماعی آن هستند.

باری وضعیت برزخ گونه شهر باسمنج بین الحاق و یا عدم‌الحاق به مدیریت یکپارچه مرکز استان، وضعیت نامطلوبی را رقم زده است که توجه ویژه مسئولان استان و شهر ستان را می‌طلبد.


http://tabrizeman.ir/?p=112387

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3065

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.