6

محدوده خانه تاریخی باقرخان در تبریز تملک می‌شود

  • کد خبر : 3075
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
محدوده خانه تاریخی باقرخان در تبریز تملک می‌شود

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده در جمع خبرنگاران، افزود: در این راستا توافق اولیه با شهرداری کلان‌شهر تبریز انجام ‌شده و اقدامات لازم از سوی این دستگاه به زودی آغاز خواهد شد. وی هدف اصلی از این توافق را حفظ و حراست از این بنا به ‌عنوان یکی […]

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده در جمع خبرنگاران، افزود: در این راستا توافق اولیه با شهرداری کلان‌شهر تبریز انجام ‌شده و اقدامات لازم از سوی این دستگاه به زودی آغاز خواهد شد.

وی هدف اصلی از این توافق را حفظ و حراست از این بنا به ‌عنوان یکی از آثار ماندگار انقلاب مشروطه در تاریخ ایران و آذربایجان اعلام کرد.

حمزه زاده اظهار داشت: با توجه به نقش مؤثر آذربایجان به‌ خصوص محله خیابان تبریز و رشادت‌های باقرخان در نهضت مشروطه و اهمیت حفظ مواریث منتسب به مبارزان این جبهه عدالت‌خواه، اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی حفظ و حراست از آثار معنوی و غیر منقول این دوره طلائی تاریخ ایران را در اولویت کاری خود قرار داده است.

وی ادامه داد: محدوده خانه منتسب به باقرخان به ‌عنوان سنگر جبهه مشروطه خواهان محله خیابان از جمله مواریثی است که حفظ و احیای آن علاوه بر غنی‌سازی هویت تاریخی این شهر کهن، در جلب و جذب گردشگران فرهنگی و تاریخی نیز نقش مؤثری خواهد داشت.

باقرخان ریاست مجاهدین محله خیابان تبریز در دوره مشروطه را بر عهده داشت و همراه با ستارخان به جنگ مسلحانه با قشون دولتی که تبریز را در محاصره داشت، پرداخت و بعد ها در مجلس شورای ملی لقب سالار ملی را گرفت.


http://tabrizeman.ir/?p=112283

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.