23
یادداشت

به نام ورزقان به کام تبریز یا تهران/ این چه تفکری است که باشگاه را مدیریت می کند؟

  • کد خبر : 3198
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۲۱
به نام ورزقان به کام تبریز یا تهران/ این چه تفکری است که باشگاه را مدیریت می کند؟
باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون علیرغم مسئولیت‌های اجتماعی خود هیچگونه خدماتی در شهرستان ورزقان ارایه نمی‌کند و تمام کارهای باشگاه به تبریز و یا نهایتا به تهران منتهی می‌شود و در واقع فقط نامش برای ورزقان مانده و کامش برای دیگران.

تبریزمن – احمد مظفری: مس سونگون ورزقان میزبان مراسم قرعه کشی لیگ برتر فوتسال برای سال ۹۹ بود. خارج از هزینه‌های که برای این برنامه خرج شد، چند نکته جلب توجه می‌کند؛ آیا نمی‌شد چنین مراسمی را در شهرستان ورزقان برگزار کرد؟ حتما پاسخ خواهند داد که در ورزقان سالن و یا امکانات کافی وجود ندارد. اما در پاسخ به این دوستان باید گفت که در ورزقان سالن‌های خیلی بزرگتری از قبل آماده شده است (همچون سالن اجتماعات دانشگاه آزاد). اما متاسفانه آنطور که باشگاه مس و معاون فرهنگی شرکت مس حجت الاسلام توحیدی وعده داده بودند، این سالن را تجهیز نکرده تا مراسم و برنامه‌های جانبی در تبریز برگزار شود. مگر این تیم مال این دیار قهرمان‌پرور و باغیرت نیست؟ تعجب‌آور است حتی رئیس اداره ورزش و جوانان ورزقان به مراسم دعوت نبوده. این چه تفکری است که در این باشگاه مدیریت می‌کند؟ مگر قرار نبود در ورزقان کمپ ورزشی احداث شود؟ کمپی که تاکنون چندین بار از سوی مسئولان مس کلنگ‌زنی و اعلام کردند بهترین و بزرگترین کمپ فرهنگی ورزشی کشور در ورزقان احداث می شود. سال گذشته عنوان شد بازی‌های این تیم همین جا یعنی در شهر ورزقان برگزار می‌شود. اما با این روال که پیش می‌رویم یقینا این تیم حداقل در قرن ۲۱ در ورزقان بازی نخواهد کرد و جوانان شهرستان ورزقان همچنان در حسرت برگزاری بازی‌ها خواهند ماند.
 
همانطور که قبلا نیز در یادداشت‌هایی آورده‌ام؛ باشگاه مس سونگون به نام ورزقان است اما بدبختانه به کام تبریز و تهران بوده و هست. نه از کارکنان باشگاه کسی بومی است نه از بازیکنانش و نه کادر فنی تیم فوتسال. مردم ورزقان راضی به این طور تیم داری نیستند و باشگاهی که از ورزقان بودجه بگیرد و به جاهای دیگر خرج کند و مردم محروم و بزرگ منطقه در حسرت امکانات ورزشی بمانند،همان بهتر که نباشد.
 
در چند سال گذشته خبرنگاران شهرستان ورزقان بارها تلاش کردند با عوامل و مدیریت باشگاه ارتباط بگیرند و در مورد عملکرد و مسئولیت‌های اجتماعی باشگاه برای مردم شهرستان گزارش تهیه کنند که متاسفانه هیچ وقت موفق نبوده و حتی آقایان به مصاحبه تلفنی نیز حاضر نشدند.
 
باشگاه فرهنگی ورزشی مس سونگون ورزقان نه تنها فعالیت و امکانات ورزشی برای شهرستان ورزقان نیاورده بلکه با وعده های دروغین باعث شده خدمات ورزشی دولت نیز در شهرستان کمرنگ شود. فعالیت‌های فرهنگی این باشگاه نیز نهایتا به نصب چند بنر در خیابان های ورزقان منتهی می‌شود و جز این، اقدام خاصی از باشگاه مس سونگون ورزقان دیده نشده است.
 
مدیرعامل جوان باشگاه که به ندرت در ورزقان دیده می‌شود حتی در جلسات فرهنگی ورزشی شهرستان نیز شرکت نمی‌کند و به کلی خود و باشگاهش را از شهرستان جدا کرده است. با این تفکری که در مدیریت باشگاه هست، دیگر امیدی برای توسعه ورزش شهرستان نیست که هیچ، شاید موجب پس‌رفت نیز باشد و جوانان ورزش‌دوست هر روز از ورزش و ورزش کردن دور شوند.
 
امیدواریم مسئولان شهرستان که از فعالیت‌های جانبی این باشگاه اعلام نارضایتی کردند، بر گرفتن حق مردم شهرستان پافشاری کرده تا انشاالله جوانان منطقه به تفریحات سالم دسترسی داشته باشند. حتما جناب آقای دکتر دهقانی نماینده دلسوز شهرستان در مجلس، حجت الاسلام پورمحمد امام جمعه مردمی شهرستان، مهندس خانی فرماندار تلاشگر شهرستان و مهندس بیات مدیر محترم مجتمع مس سونگون به موضوع به جد ورود کنند و حق ضایع شده مردم کم‌توقع شهرستان قهرمان و پهلوان‌پرور ورزقان را بگیرند و با ایجاد تیم‌های مختلف ورزشی (همانند تیمداری شرکت مس در استان کرمان از جمله رشته‌های ورزشی هندبال، بستکبال، فوتبال، فوتسال، دوو میدانی و تیم داری در دو بخش مردان و بانوان) جوانان منطقه را با ورزش آشتی دهند.
 
گفتنی است کاربران فضای مجازی شهرستان ورزقان با شرکت در نظرسنجی کانال آوای ورزقان در تلگرام با رای بالایی نارضایتی خود را از باشگاه مس سونگون ورزقان اعلام کردند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3198

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.