11

جدال تراکتور و استقلال برای کسب جام حذفی

  • کد خبر : 3209
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
جدال تراکتور و استقلال برای کسب جام حذفی

تبریزمن- وحید ارضی: آخرین بازی فوتبالی پر حاشیه و طولانی مدت فصل ۹۸-۹۹ بین سرخآبی‌های تبریزی و تهرانی در شرایطی برگزار می‌شود که این بازی برای تیم برنده دو امتیاز مهم را به همراه خواهد داشت. اول از همه قهرمانی در جام حذفی یکی از جام های معتبر فوتبال کشور امتیازی است که تیم قهرمان […]

تبریزمن- وحید ارضی: آخرین بازی فوتبالی پر حاشیه و طولانی مدت فصل ۹۸-۹۹ بین سرخآبی‌های تبریزی و تهرانی در شرایطی برگزار می‌شود که این بازی برای تیم برنده دو امتیاز مهم را به همراه خواهد داشت. اول از همه قهرمانی در جام حذفی یکی از جام های معتبر فوتبال کشور امتیازی است که تیم قهرمان یدک خواهد کشید و دوم اینکه تیم قهرمان با صعود مستقیم به مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا از بازی خسته کننده پلی‌آف سهمیه آسیایی جان سالم به در می‌برد. از طرفی قهرمانی و شکست حریف که در این سال‌ها از سوی عوامل دو تیم از جمله طرفداران و اعضای دو باشگاه که کری خوانی‌های عجیبی برای همدیگر داشته‌اند می‌تواند برای طرفداران پرشمار دو تیم ارزشمند باشد.

برای دو تیم، این بازی حساسیت قابل توجهی دارد و این روزها تیم آبی تهران همانند همشهری قرمز خود بار دیگر تاکتیک‌های نخ‌نما شده و رایج در فوتبال ایران را داغ کرده‌اند، با توپ پر به مشهد آمده‌اند تا با کسب جام به قولی دو تیم تهرانی را صاحب جام کنند، ولی در سوی دیگر میدان تراکتور با طرفداران میلیونی و اراده‌ای عظیم برای فینال آماده شده تا با تمام نامهری‌ها که هر ساله در لیگ-های متفاوت در حق‌شان می‌شود برای کسب یک جام مصمم‌تر شوند.

از قدیم و از آغاز فوتبال در لیگ‌های متفاوت کشور چه قبل از انقلاب و چه بعد آن، دو تیم سرخ آبی تهران آیینه تمام نمای مثبت و منفی فوتبال ایران بوده‌اند و تمامی تاکتیک‌هایی که قبل از روبرو شدن با حریف در بازی‌های حساس و تعیین کننده به کار می‌برند و از سوی رسانه‌هایی که نود درصد آن به نفع تیم‌های تهرانی هستند انتشار داده تا بلکه با فریب افکار بازیکنان و کادر فنی حریف، به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند که این نوع تاکتیک در هیچ جای دنیا مرسوم و شناخته شده نیست.

 این تاکتیک‌های منفی بعد از نزدیک به نیم قرن برای تمامی فوتبال‌شناسان در ایران آشکار شده است و حاشیه‌های مدیریتی و مشکلات بولد شده این روزهای استقلال از همین تاکتیک مخصوص فوتبال ایران می‌باشد و همانگونه که تیم نفت مسجدسلیمان قبل از روبرو شدن با تراکتور همین تاکتیک ناخوش احوالی را به کارمی‌برد تا بلکه با فریب افکار و ضعیف پنداشتن حریف، پاتکی زده و پیروز شود که همانگونه که پیش بینی می‌شد با تمام قدرت مقابل تراکتور صف‌آرایی کرد. چرا که سرمربی تیم نفتی از همان قماش سرخآبی تهران بود و اشاره به این نقطه مهم یعنی تاکتیک‌های نخ‌نما شده، بدان جهت است که از مدیریت گرفته تا کادر فنی و بازیکنان و حتی تدارکات باشگاه تراکتور نباید فریب مشکلات تبلیغ شده استقلال را بخورند و این روزها فرهاد مجیدی دست به هر کاری برای کسب یک جام و نشان دادن توانایی‌های خود در اولین روزهای مربیگری، می‌زند و اگر هم جامی کسب نکرد، قصورات و عدم نتیجه‌گیری را از خود دور کرده و بر گردن مدیریت باشگاه انداخته و خود را نجات دهد.

در آخرین باری که تراکتور در فینال جام حذفی حضور یافت با نفت تهرانی روبرو شد که بعد از شکست دادن تراکتور در فینال تقریبا منحل گردید و ۵ روز قبل از فینال در تبریز با تراکتور تحت هدایت قلعه‌نویی روبرو شده بود و مشکلات مالی و بی‌شمار مدیریتی داشت که در کنفرانس خبری بعد از بازی تبریز به قلعه‌نویی توصیه شد که در فینال و با توجه به محرومیت سرمربی و ۷ بازیکن اصلی حریف و مشکلات عدیده تیم نفت، آیا دست تراکتور به جام خواهد رسید که امیر قلعه‌نویی با پوزخندی مسخره‌آمیز به همراه طعنه گفت که لازم نیست شما به ما یاد بدهید!!! البته تیم قلعه‌نویی در خرمشهر با یک بازی افتضاح جام حذفی را دو دستی به تیم نفت تهران واگذار کرد تا اندوه از دست دادن آن جام نیز به نوعی بر دل هواداران تراکتور حک شود که چگونه تیمی همچون نفت تهران با آن همه مشکلات و محرومیت چندین بازیکن اصلی و حتی سرمربی خود تراکتور قلعه‌نویی را شکست دهد و به جام برسد. پس نباید با توجه به وجود مشکلات حریفی همچون استقلال، بازی فینال را سهل گرفت و خود را از پیش برنده این بازی حساس دانست.

اما تراکتور و شاگردان ساکت الهامی که یک سال پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته‌اند امروز باید امتحان خود را به بهترین نحو ممکن با نمره‌ای عالی پاس کنند تا پس از سال‌ها دوباره شادی بر لبان طرفداران کم‌ادعا و میلیونی تراکتور نقش بندد، که کمترین حق آن‌ها کسب یک جام قهرمانی ولو جام حذفی هم باشد و حتی ان شااله در صورت کسب این جام می‌توان در صورت برگزاری بازی سوپرجام، تیم قهرمان لیگ برتر را هم شکست داد و یک جام دیگر نیز کسب نمود.

برای رسیدن به این مهم بازیکنان بزرگ تراکتور به ویژه حاج صفی، دژاگه و شجاعی وظیفه مهمی بردوش دارند و در صورت بازی هر کدام می‌توانند تعیین‌کننده باشند و این روزها آمادگی بالای دژاگه می‌تواند به درد تراکتور بخورد و حاج صفی بعد از بازی با سپاهان در حالت محاق است که امیدداریم در این بازی بزرگ رخ نمایی کرده و برای تراکتور دوباره مفید واقع شود. از شجاعی هم انتظار داریم که حداقل در این بازی حساس دست از بازی نمایشی برداشته و تکنیک خود را در اختیار تیم بگذارد و از کارهای بی‌مورد و اضافی پرهیز نموده و خط حمله را صاحب توپ کند، چراکه کوچکترین اشتباه در این بازی می‌تواند بزگترین اشتباه باشد که علاوه بر از دست دادن جام، سهمیه مستقیم را هم بسوزاند و امیدداریم الهامی بتواند از این سه بازیکن با تجربه بازی خوب و تاثیرگذاری را بگیرد.

از طرفی احتمال دارد بازی به وقت‌های اضافه و ضربات پنالتی کشیده شود، و قرار دادن این سه بازیکن به ویژه شجاعی و دژاگه در ترکیب اولیه و همزمان، باعث خواهد شد احتمالا در وقت‌های اضافه، تراکتور به مشکل بخورد و در هر صورت الهامی که سکان هدایت تراکتور را بر دست دارد باید فکری برای این مساله کرده باشد. بازی بدون نقص اکبر ایمانی و سعید مهری می‌تواند چاره‌ساز باشد و سرعت دادن به موقع کلید رسیدن به پیروزی است و مهاجمین نیز امروز نباید خود را قایم کنند به خصوص انصاری می‌تواند با تجربه بالای خود و البته بازی رو به جلو خود را به عنوان حماسه‌ساز بازی فینال جاودانه کند.

در خط دفاع به خصوص تیکدری در سمت راست باید مواظب قائدی باشد و البته بازیکنان سرزنی همچون خانزاده و سلیمی نیز نباید اجازه بلند شدن به دیاباته و یا دیگر سرزنان استقلال به ویژه دانشگر را بدهند. خوشبختانه استقلال قبل از این بازی تمامی تاکتیک‌ها و توانایی‌های خود را مقابل پیروزی تهران عیان کرد و بازیکنان تراکتور حتما به همراه کادر فنی این بازی را چندین بار مرور کرده‌اند تا نقاط قدرت و ضعف استقلال را به خوبی شناخته باشند.

استقلال برای رسیدن به فینال گل‌ریحان البرز، فجرسپاسی، سپاهان و پیروزی را از سر راهش برداشت. تراکتور تا فینال تیم‌های پاس همدان، نود ارومیه، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان را  در نیمه‌نهایی شکست داد.

این بازی امروز از ساعت ۱۸:۱۵ با سوت موعود بنیادی‌فر در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد آغاز می‌شود و سعید علی نژادیان و سعید قاسمی کمک‌های اول و دوم داوری این بازی خواهند بود. وحید کاظمی و امیر عرب براقی به‌عنوان داوران پشت دروازه همچنین مرتضی منصوریان داور چهارم در این مسابقه حضور دارند و حسن کامرانی‌فر ناظر داوری و اسماعیل صفیری ناظر ویژه مسابقه فینال رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور خواهند بود.


http://tabrizeman.ir/?p=112216

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3209

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.