7

انعقاد تفاهم نامه مهارت‌آموزی مابین دانشگاه فنی وحرفه‌ای و اتاق بازرگانی تبریز

  • کد خبر : 3237
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
انعقاد تفاهم نامه مهارت‌آموزی مابین دانشگاه فنی وحرفه‌ای و اتاق بازرگانی تبریز

تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی تبریز و دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی با حضور رئیس این دانشگاه در محل نخستین اتاق تجارت ایران منعقد گردید.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، این تفاهم‌نامه با هدف تامین نیروی انسانی متخصص، ماهر و توانمند که بتواند بخشی از نیروهای متخصص و موردنیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان را در راستای توسعه متوازن و پایدار استان پرورش دهد به امضای دو طرف رسید.

در این راستا امکان جذب فارغ‌التحصیلان و مهارت آموزان این دانشگاه در واحدهای تولیدی و صنعتی استان در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی استان فراهم خواهد شد.

▪️فراهم شدن تعامل بیشتر دانشگاه‌ها با اتاق تبریز و واحدهای تولیدی

رئیس اتاق بازرگانی تبریز در این دیدار با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی جوانان و نیروهای فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در توسعه صنعتی و اقتصادی مناطق مختلف کشور بحث مهارت آموزی است.

یونس ژائله ادامه داد: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین اتاق بازرگانی تبریز و دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی امکان تعامل بیشتر دانشگاه‌های استان با اتاق تبریز و واحدهای صنعتی و تولیدی فراهم شده و بسترهای لازم برای ارتقای جایگاه اقتصادی استان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با توجه به نیروی انسانی مهار و مزیت‌های رقابتی استان در بخش‌های مختلف اقتصادی مهیا می‌گردد.

▪️تربیت و تامین نیروی متخصص موردنیاز واحدهای صنعتی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی نیز اظهارامیدواری نمود با امضای تفاهم‌نامه همکاری اتاق تبریز با این دانشگاه، ارتباط دانشگاه فنی وحرفه‌ای با صنایع و واحدهای تولیدی استان بیش از این گسترش یابد.

.

احد بهشتی اصل در خصوص اهمیت همکاری دانشگاه و اتاق تبریز به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی افزود: این دانشگاه می‌تواند با راه اندازی رشته‌های جدید موردنیاز بخش صنعت استان، نسبت به تربیت تکنسین‌های کارآمد و ماهر اقدام نموده و نیروی متخصص مورد نیاز واحدها را تامین نماید.

▪️راه‌اندازی مدرسه کسب و کار در راستای توسعه اقتصادی آذربایجان‌شرقی

در این نشست همچنین دبیرکل اتاق بازرگانی تبریز از راه‌اندازی مرکز پژوهش اتاق تبریز با هدف گسترش روابط دانشگاه و صنعت خبر داد و یادآور شد: این مرکز پایان‌نامه محور خواهد بود و تلاش خواهد کرد با تمام دانشگاه‌های استان به منظور توسعه همه‌جانبه استان همکاری نماید.

مهدی قهرمانی، فعال نمودن مدرسه کسب و کار را از دیگر برنامه‌ها اتاق در راستای توسعه اقتصادی استان خواند و اظهار امیدواری نمود انعقاد تفاهم‌نامه‌ها با همه دانشگاه‌های استان بتواند در این مهم موثر واقع گردد.

گفتنی است بعد از امضای تفاهم‌نامه توسط رئیس اتاق بازرگانی تبریز و رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌شرقی مقرر شد علیرضا پورسلطانی مسئول آموزش اتاق تبریز در خصوص عملیاتی نمودن این تفاهم‌نامه اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.


http://tabrizeman.ir/?p=112400

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.