7
رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی:

برگزاری اولین دور مسابقات قهرمانی موتور سبک در تبریز

  • کد خبر : 3176
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۶:۵۰
برگزاری اولین دور مسابقات قهرمانی موتور سبک در تبریز
مسابقه قهرمانی موتور سبک از سری مسابقات هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی در دو کلاس 125 و 250 سی سی روز جمعه در پیست یادگار امام (ره) تبریز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به صورت انفرادی و بدون حضور تماشاگر و رعایت فاصله برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن به نقل از ایسنا، سیامک امیرخیزی با بیان این‌که قبلا این رشته در کشور به صورت رسمی وجود نداشت، اظهار کرد: هیات استان و شهر تبریز در این رشته و در دو بخش موتور سواری ۱۲۵ آقایان و بانوان فعالیت‌های خوبی را انجام داده که در شمالغرب کشور اولین مسابقه از این نوع بود.
 
وی افزود: این رشته به عنوان پایه برای رشته‌های موتورسواری محسوب می‌شود و قهرمانان آینده در رشته‌های مختلف موتورسواری اغلب از این پایه شروع می‌کنند؛هم‌چنین جذب این عزیزان به ورزش و فراهم ساختن امکانات و محل تمرین استاندارد موجب خواهد شد که انرژی جوانان علاقمند در مسیری درست صرف شده و خدایی نکرده شاهد حوادث تلخ و ناهنجار در جاده و شهر نباشیم، این موضوع باعث می‌شود تا بیشتر به این رشته‌ها توجه کنیم.
.

 
وی بیان کرد: این مسابقه با ۲۰ شرکت کننده به صورت انفرادی و تایم برگزار شد که موتورسواران با طی کردن مسیر تعیین شده در کمترین زمان با یکدیگر به رقابت پرداختند.
 
امیرخیزی در خصوص برنامههای آتی این هیات، گفت: برای هفته آینده و به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس یک همایش و رژه موتور ریس و یک همایش موتور اندرو و دو همایش اتومبیلرانی و یک مسابقه موتورسواری شمالغرب آزاد در چهار مهر در مجموع کلاسها از ۱۲۵ آقایان و بانوان تا  فوق سنگین را خواهیم داشت.
 
در پایان مسابقه نیز حبیب مقصودی، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان تبریز با موتور سنگین ۱۳۰۰ سی سی در پیست یادگار امام (ره) دور افتخاری زد و همراهی خود را با موتورسواران قانونمند و ورزشکاران این هیات اعلام کرد.
 
در این مسابقه در کلاس ۱۲۵ سی سی مهدی قلیزاده مقام اول، یحیی مردمی مقام دوم و سامان بادپا مقام سوم را کسب کردند و هم‌چنین در کلاس ۲۵۰ سی سی علی عقیلی پور مقام اول، یوسف آزمون مقام دوم و محمدامین مرادخانی مقام سوم را کسب کردند. در حرکات نمایشی هم پنج نفر برتر معرفی و لوح تقدیر دریافت کردند.
 
حبیب مقصودی رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز در خصوص سطح این مسابقات، گفت: ماهیت این رشته دارای هیجان است و ورزشکاران این رشته را جوانان تشکیل میدهند که دارای انرژی مضاعفی هستند در نتیجه باید برای ورزشکار فضای مناسبی فراهم کرد تا منجر به تخلیه این انرژی در پیست شود که خدای نکرده این انرژی و هیجان به خیابان‌های شهر کشیده نشود.
 
وی گفت: مسئولیت تمام جوانان و ورزشکاران به عهده ما و هیاتهای ورزشی مربوطه است و باید کنار یکدیگر نسبت به ایجاد بستر و فضاهای مناسب برای جوانان ورزشکار باشیم تا در مسیر درست قرار بگیرند.
 
وی ضمن تشکر از عوامل برگزاری مسابقه از امیرخیزی رئیس هیات موتورسواری و اتومبیلرانی آذربایجان شرقی بابت تلاش و پشتکار زیاد در جهت خدمت به ورزشکاران تشکر و قدردانی کرد.
 
در انتهای مسابقه، جوایزی به مقامات برتر مسابقه اهدا شد.
 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.