9

سلام تراکتور به آسیا و فینال جام حذفی کشور!

  • کد خبر : 3230
  • ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
سلام تراکتور به آسیا و فینال جام حذفی کشور!

تبریزمن- وحید ارضی: در نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال کشور، تیم تراکتور با تک گل زیبای سعید مهری در دقایق آغازین نیمه دوم، مقابل میهمانش نفت مسجدسلیمان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یافت تا با صعود به دیدار نهایی، سهمیه آسیایی خود را قطعی کند. ▪️تراکتور یک – نفت مسجد […]

تبریزمن- وحید ارضی: در نخستین دیدار مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال کشور، تیم تراکتور با تک گل زیبای سعید مهری در دقایق آغازین نیمه دوم، مقابل میهمانش نفت مسجدسلیمان با نتیجه یک بر صفر به پیروزی دست یافت تا با صعود به دیدار نهایی، سهمیه آسیایی خود را قطعی کند.

▪️تراکتور یک – نفت مسجد سلیمان صفر

در این دیدار که  در ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز برگزار شد، سعید مهدی در دقیقه ۴۷ با شوت فنی و تماشایی از پشت محوطه جریمه موفق شد تنها گل تیم میزبان را به ثمر برساند. رضا اسدی در دقیقه ۷۵ با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد و شاگردان ساکت الهامی تقریبا ۲۰ دقیقه مانده را با ۱۰ بازیکن به بازی ادامه دادند و با خوش شانسی و صد البته بی‌دقتی بازیکن حریف توانستند بازی را اداره کرده و از اندوخته اندک خود محافظت نموده تا به فینال راه پیدا کنند.

▪️برجای مانده از بازی

تراکتور و فوتبال تبریز این روزها با اتکا و البته گلزنی بازیکنان بومی خود توانسته اندکی به جایگاه واقعی خود در فوتبال کشور نزدیک شود و اگر اتفاق خاص و غیرمترقبه ای رخ ندهد می‌تواند در سال آینده و در فصل جدید فوتبال کشور و حتی فینال جام حذفی با مدیریت صحیح و درس گرفتن از اتفاقات تلخ سال‌های اخیر و البته ثبات در بدنه باشگاه به موفقیت دست یابد.

گلزنی عابدینی برای بقای ماشین‌سازی و یا گل زیبای سعید مهری در بازی حساس مرحله نیمه نهایی و قبل‌تر از آن درخشش محمدرضا آزادی جوان و میدان‌داری بی‌چون و چرای اکبر ایمانی که واقعا یک سر و گردن بالاتر از تمامی هافبک‌های حال حاضر فوتبال ایران است را می‌توان اتفاقاتی از نوع توجه به پتانسیل بومی همین منطقه و خطه دانست، چرا که ورود بازیکنان درجه چندم غیربومی مشکلاتی همواره داشته و خواهد داشت و این چند سطر به خاطر آن به رشته تحریر درآمد که با مدیریت صحیح فوتبال در منطقه و با اعتماد به جوانان این مرز و بوم می‌توان فوتبال نوین آذربایجان را راه‌اندازی نمود. این اتفاق زمانی رخ خواهد داد که گردانندگان فوتبال آذربایجان توجه خاصی به فوتبالیست‌های بومی شاغل در سایرتیم‌ها داشته باشند.

از بعد فنی اشاره کرده بودیم که بازی همزمان و فیکس شجاعی و دژاگه توان تیمی را کاهش می‌دهد که در این بازی هرچه قدر اشکان آماده و سرحال بود به همان اندازه شجاعی ضعیف و خارج از بازی بود و اشتباهات تکراری و کشنده وی در چندین مورد نزدیک بود دوباره کار دست الهامی بدهد.

مورد دیگر بازی همزمان سه هافبک دفاعی یعنی اسدی، ایمانی و مهری بود و لازم است تا از الهامی پرسیده شود که با چه تاکتیک و انگیزه‌ای این سه هافبک را در یک بازی جام حذفی که احتمال داشت به وقت‌های تلف شده هم کشیده شود، به طور همزمان بازی داده است؟ غیر از یک ضربه سر از ارسال ایستگاهی در نیمه اول چیزی از اسدی ندیدیم و زمانی که این بازیکن با تکروی‌ها و لو دادن‌های مکرر توپ بازی خوبی به نمایش نمی‌گذاشت باید از سوی سرمربی تعویض می‌شد. و اگر تراکتور در این روز خوش شانس نبود و ضربه احسان تاییدی در دقایق آخر به جای فضای آسمان به درون دروازه می‌رفت مقصر این باخت اول الهامی و دوم اسدی باید معرفی می‌شدند. مدیریت باشگاه اگر قراردادی از این بازیکن دارد با توجه به سابقه خوب و زحماتی که برای تراکتور و پیراهن آن کشیده است باید به نحو عادلانه تنبیه نماید تا درس عبرت برای جوانان باشد.

در پیش بازی اشاره به عدم دریافت کارت‌های بی مورد شده بود که هر ۴ کارتی که بازیکنان تراکتور گرفتند بی‌مورد بودند و در این بازی سه کارت زرد اسدی و تیکدری و سرانجام کارت قرمز تراکتوری‌ها بی‌مورد بود و محرومیت اسدی از بازی فینال با تیم بزرگ پایتخت جبران‌ناپذیر است و کادر فنی در این مورد باید توجه زیادی می‌کرد.

نکته مهم دیگر از دست دادن موقعیت‌های پی در پی گل بویژه در نیمه اول و یا در دقایق آخرین بازی بود که تیم حریف برای جبران جلو کشیده بود. در یکی دو مورد بازیکنان تراکتور می‌توانستند به گل برسند. یکی از این موقعیت‌هایی که زیاد به چشم آمد را محمدرضا آزادی نتوانست به گل تبدیل کند که در این مورد نباید این بازیکن را مورد مواخذه قرار داد، چرا که قبل آن مسعود شجاعی در یک موقعیت بسیار عالی و با تجربه لالیگایی و ملی می‌توانست بازیکن سمت راستی خود را صاحب توپ کند که توپ را مستقیم به دروازه‌بان پاس داد و یا انصاری در چند موقعیت به جای ضربه به توپ با پاس‌های رو به عقب فرصت‌های خوب را از دست داد. آن صحنه را اگر دوباره مرور کنیم توپ ارسالی توسط حاج صفی بدجوری قبل از رسیدن به آزادی پله شد و این بازیکن جوان و بدشانس می‌توانست این اتفاق را پیش‌بینی کند چون صحنه‌های مشابه در فوتبال بارها رخ داده است و امیدواریم این جوان در بازی‌های آینده فرصت جبران داشته باشد.

به هر حال تراکتور به پنجمین حضور خود در فینال جام حذفی کشور رسید و امیدداریم با اتحاد و همدلی دومین قهرمانی در این جام را تجربه نماید.


http://tabrizeman.ir/?p=112010

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=3230

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.