5

بررسی چهار سناریوی پیش روی کنکور در ستاد راهبری نقشه جامع علمی

  • کد خبر : 4008
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۸
بررسی چهار سناریوی پیش روی کنکور در ستاد راهبری نقشه جامع علمی

به ‌گزارش تبریزمن، دکتر ابراهیم سوزنچی معاون خط‌مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی  در حاشیه جلسه ۱۳۶ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: جلسه ستاد یک پیش از دستور اولیه داشت که بحث بهیاران بود و قرار بر این شد که بررسی بیشتری  روی این موضوع صورت گیرد.

در جلسه ۱۳۶ ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به ریاست دکتر سعید رضا عاملی چهار سناریوی پیش روی کنکور بررسی شد.

به ‌گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم سوزنچی معاون خط‌مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی  در حاشیه جلسه ۱۳۶ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: جلسه ستاد یک پیش از دستور اولیه داشت که بحث بهیاران بود و قرار بر این شد که بررسی بیشتری  روی این موضوع صورت گیرد.

دکتر سوزنچی اضافه کرد: دستور اصلی جلسه در مورد نظام کنکور در کشور بود. ما در زمینه کنکور بررسی‌های خیلی زیادی در یکسال گذشته انجام داده بودیم که بخشی از آن تبلیغات شد ولی بخش زیادی از آن را رسانه‌ای نکردیم.

معاون خط‌مشی‌گذاری ستاد علم و فناوری افزود: مطالعات خیلی زیادی در مورد تجارب دنیا، معیارهای تصمیم گیری و شاخص‌های اصلی سیستم‌های سنجش و پذیرش انجام دادیم و مبتنی بر سه متغیر تمام کشورهای دنیا را در نموداری از نظر نظام سنجش و پذیرش نشان دادیم که هر کدام کجا قرار می‌گیرند و سیستم سنجش و پذیرش ما کجا است، چه ویژگی‌هایی دارد و آسیب های این سیستم چیست.

دکتر سوزنچی تصریح کرد: تاکنون به چهار سناریو رسیدیم این چهار سناریو در جلسه اخیر مورد بحث و بررسی قرار گرفت و افراد نظرات خود را مطرح کردند.

وی افزود: ما باید در خصوص این چهار سناریو در جلسات بعدی بحث و بررسی‌های بیشتری انجام دهیم و سپس هر کدام انتخاب شد، سیاست‌هایش را تدوین و ابلاغ خواهیم کرد.
 

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.