13

انعقاد قرارداد صوری اجاره برای دریافت وام ودیعه مسکن جرم است

  • کد خبر : 4406
  • ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
انعقاد قرارداد صوری اجاره برای دریافت وام ودیعه مسکن جرم است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقدام برخی املاکی‌ها در انعقاد قرارداد صوری اجاره و دریافت کد رهگیری جهت دریافت وام ودیعه مسکن اقدامی مجرمانه بوده و دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید با این گونه تخلفات برخورد جدی کنند.

انعقاد قرارداد صوری اجاره برای دریافت وام ودیعه مسکن جرم استعضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اقدام برخی املاکی‌ها در انعقاد قرارداد صوری اجاره و دریافت کد رهگیری جهت دریافت وام ودیعه مسکن اقدامی مجرمانه بوده و دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید با این گونه تخلفات برخورد جدی کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، محمد سرگزی با اشاره به عملکرد دولت در اجرای طرح تسهیلات ودیعه اجاره مسکن، گفت: موضوع تسهیلات ودیعه اجاره مسکن یکی از برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای حمایت از مستأجران محسوب می شود تا از این طریق، خانوارها بتوانند بخشی از نیاز مالی خود برای اجاره مسکن مورد نیاز خود را تأمین کنند.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به واسطه عدم تعیین مکانیزم درست و کارشناسی برای پرداخت ودیعه مسکن، متأسفانه شاهد هستیم که برخی از سودجویان از خلاء های نظارتی و مقرراتی این موضوع سوء استفاده می کنند، به طوری که عده ای از این افراد با هماهنگی و همکاری با برخی از مشاوران املاک اقدام به دریافت کد رهگیری و سپس دریافت تسهیلات ودیعه اجاره مسکن کرده اند، این در حالی است که این افراد به هیچ وجه مستأجر نبوده و از خلاء موجود تنها برای دریافت وام استفاده کرده اند.

وی گفت: اقدام برخی املاکی ها در انعقاد قرارداد صوری اجاره و دریافت کد رهگیری جهت دریافت وام ودیعه مسکن اقدامی مجرمانه بوده و دستگاه های نظارتی و قضایی باید با این گونه تخلفات برخورد جدی کنند، زیرا استفاده دلالان و سوداگران از تسهیلات ودیعه مسکن موجب می شود که حق مستأجران واقعی زایل شود.

سرگزی افزود: وزارت راه و شهرسازی باید طرح تسهیلات ودیعه اجاره مسکن را به درستی اجرایی کند تا اعتبارات مذکور در مسیر درست خود هزینه شود، در غیر این صورت مستأجران در آینده نیز با مشکلات بسیاری مواجه می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در شرایط کنونی با افزایش نرخ اجاره مسکن، مستأجران برای تأمین مسکن با مشکلات بسیاری مواجه هستند، البته دولت اقداماتی را برای کاهش مشکلات این حوزه انجام داده، اما قطعا با توجه به حجم و وسعت مشکلات باید اقدامات حمایتی بیشتری از مستأجران صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=4406

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.